Lite lördagsfix...

Ibland när man känner sig lite grå och trist en mulen lördag så är den rätta fixen att ta på sig lite rött läppstift och ordna frisyren. Man behöver ju inte vara på väg någonstans för att vara uppfixad för det är ju skönt att vara piffig när man bara går hemma och skrotar också....

Sen är det bara att ställa sig framför kameran och spexa lite.... Jag har dessutom en alldeles ny kamera att roa mig med, en Nikon D90. Jag har också gjort mig en liten mini-fotostudio i ett hörn med hjälp av ett vitt tyg, gardinspiral och vitt spännpapper. Tyget döljer en dörr....Ibland kan det titta ut någon genom dörren, till exempel en man. Som tur är ingen främmande man utan min alldeles egna man....Så kan det gå....


 

 









(Den nedersta bilden är faktikst inte alls arrangerad utan maken blev så nyfiken på vad jag höll på med att han inte kunde hålla sig utan var tvungen att titta och då gick kamerans utlösare av.)




Sometimes it's nice to fix yourself up even when it's a stay at home saturday....I have made myself a photostudio in a corner, using paper and white cotton fabric. The fabric is hiding a door, and my husband just couldn't help himself to a look on what I was doing.....

Kommentarer
Postat av: Evis

Jag hoppas att när jag blir bättre på min kamera ska jag kunna få den att ta mer än ett kort i taget med automatisk utlösning (jag har inte orkat sätta mig in i den, jag har lite teknikfobi ibland). Jag ska därtill få ett stativ av min svåger, så att jag slipper leta efter en lämplig bokhylla när jag ska ta foton.

2011-02-06 @ 10:09:33
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Olivia

hehe, mjo jag kan ju erkänna att jag har den helt automatisk inställning än så länge..."tanten med hatten" som termen för automatisk porträttinställning är här hemma går varm... :)



Ja, stativ har ju verkligen underlättat, så har jag en sån där smart fjärrutlösare, så man slipper springa fram och tillbaks hela tiden, väldigt praktiskt så en sån rekommenderar jag, var inte såå hiskeligt dyr heller (ja, i kamera-mått mätt iaf)

2011-02-06 @ 11:01:34
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Katrin

Fantastisk bildserie. Mera sånt!

2011-02-10 @ 09:33:18
Postat av: Olivia

Katrin

Vad kul att du tyckte om det! Ja mer sånt ska det bli, speciellt nu som jag har min Nikon att leka med! Ha det bra! Kram!

2011-02-10 @ 16:01:39
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0