Ibland är hjärnan helt full...

Just nu är min hjärna överlastad av tankar och kval. Som vad i helskotta man ska göra med resten av livet, vart ska man bo, hur ska man få sina drömmar att gå ihop med den bistra verkligheten. Sådana lätta tankegångar alltså... Som man klarar av med en klackspark....

När man då känner hur dessa djupsvarta existentiella kval börjar ta över i hjärnan får man försöka tänka på något annat mycket roligare, något enkelt som hjärnan aktiveras av per automatik....Som knappar....Är man knapp-o-man så är man och jag tror nästan att jag skulle kunna resa mig från dödsbädden om någon skulle ropa ut att den hade en massa osorterade knappar bara att ta för sig av....

I min beställar-mani häromsistens så klickade jag hem lite 40-tals knappar från ebay. De kostade inte så mycket, frakten var dessutom billig så jag tycker det blev en riktigt bra skörd. De är alla gjorda i fin gammal plast, dock inte bakelit tror jag...De är dessutom oanvända och det fanns en hel del mer från samma säljare. Det gillas och nästa gång jag syr på något som jag känner att jag behöver en speciell knapp till, ja då har jag ju ett ställe att titta på....Sånt känns betryggande....

Jag gillar de där lite mer utsmyckade knapparna speciellt när de är i form av blommönster. Att jag dessutom inte läste så noga på beskrivningen gjorde att både de blå och de röda var överaskande stora. En glad överaskning för stora knappar det behöver man ju alltid....



 

To block out other existential questions regarding "what to do with life and how to live" I like to think about buttons. These I resently got from a nice ebay-seller and good luck there are plenty more from where they came from so if I find myself in a button-emergency I know where to get some more...


Kommentarer
Postat av: Nusse

Underbara!

2011-02-27 @ 17:59:34
URL: http://www.nusse.nu
Postat av: Olivia

Eller hur!? Jag får erkänna att jag är sugen på fler...när är någonsin knapp-beståndet nog?

2011-02-27 @ 19:51:27
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Erika

Man kan aldrig ha för mycket knappar, samtidigt så tycker jag aldrig att jag har just de knapparna som behövs till ett visst projekt =) Knappar man klär själv är annars en ny böjelse, så enkelt, så roligt och så proffsigt resultat!

Sömnad av alla dess slag tycker jag är fantastiskt som hjärn-bränsle. Just nu nästan missbrukar jag syböcker och syplaner för att undvika att känna hur mycket jag saknar dansen. Fungerar utmärkt! =)

2011-02-28 @ 10:52:54
URL: http://swingingvintage.blogspot.com
Postat av: Helga

Din Blogg är verkligen helt ljuvlig! <3

2011-02-28 @ 22:38:34
URL: http://ihelgashuvud.blogg.se/
Postat av: Nilla

Din blogg är jätte fin och jag uppskattar verkligen att du läser och svarar på kommentarerna, finns så många som inte gör det och då känns det ju meningslöst att kommentera. Förövrigt så är jag själv lite knäpp och när verkligheten blir för jobbig så drömmer jag om gammla nylonstrumpor på nätterna, det gjorde jag natten till idag.

2011-03-01 @ 20:13:52
URL: http://plaggen.blogspot.com
Postat av: Olivia

Erika

Ja visst är det...man kan verkligen snöa in på sömnad...och den där härliga känslan av att kunna göra precis de kläder man drömmer om...den är inte dum den heller...



Helga

Oj, tack!!! jättetack!



Nilla

Tackar, tackar..vad snällt! Ja, det är klart man ska svara...jag är så glad över alla kommentarer jag får...Det är jättekul när man får kommentarer så då är det ju klart att man ska svara med, även om man kanske någon gång råkar missa så försöker jag att inte göra det allt för ofta...... Hehe, nylonstrumpor...vad rolig grej att tänka på! :D

2011-03-01 @ 21:28:46
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0