På väggen i sovrummet....

Förra helgen satte vi äntligen upp alla bilder som jag tänkt skulle pryda väggen i sovrummet. Det blev verkligen ett lyft och så kan jag ju gå och titta på kära personer närhelst jag känner för det. Det känns det lite som att man fyller sitt hem med själ och minnen genom att sätta upp gamla fotografier. Man är ju ändå en del av dem och de är en del av mig. Dessutom har jag en svaghet för foton i gamla ramar, det är så fint.

 

 

Jag blandar äldre foton med lite modernare. Som när vi gifte oss maken och jag. Eller när han var bara en liten fyraårig grabb under slutet av 70-talet. Sen har vi förståss favoriten i hörnet, makens morfar som stilig yngling under sent 30-tal. Han är otroligt lik maken, eller kanske borde man säga att maken är otroligt lik morfar.

 

 






Finally I took the time to make that photowall that I've been thinking about. With old photos of my family and my husbands mixed with some newer ones from our wedding and of course the one with my husband as a little lad of four. My favorite one is the one of my husbands grandfather in the corner as an young man in the late 30s, he looks just like my husband. Or should I say, my husband looks just like him....


Kommentarer
Postat av: betty j

Fint med gamla foton!

Kan du inte lägga upp några bilder från ditt bröllop? Skulle va så kul att se!

kram Betty J

2011-12-12 @ 01:40:24
Postat av: Olivia

jo det ska jag göra.. absolut... Har inte jättemånga tyvärr men några ska jag nog lyckas leta fram. :)

2011-12-13 @ 13:07:48
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Erika

Så fint det blev! Verkar så mysigt med en fotovägg! Jag har nån liknande plan för mitt linneskåp, vore så trevligt att kunna kasta en blick och få så många fina minnen i ett slag =)

Vore så roligt att se några foton från bröllopet, hoppas du hittar några du känner att du vill dela med dig av!

2011-12-14 @ 11:32:39
URL: http://swinginvintage.blogspot.com
Postat av: Maria

Verkligen! Jag ska åstadkomma nåt liknande en dag, jag/släkten har så otroligt vackra gamla släktfoton. Original är ju något speciellt, men resten får man väl göra bra kopior på. Och nog ser man släktdragen nog... ;) Fina bilder! :)

2011-12-17 @ 16:45:01
URL: http://settsagtgjort.wordpress.com
Postat av: Olivia

Erika

Tack, ja jag är nöjd. Är väldigt mysigt att titta på när man somnar och när man vaknar. (väggen är mittemot sängen)Håller på i skrivande stund att tänka ut vilka bilder som passar för publicering. ;)



Maria

Ja det är fint, tur att vi hann spara så mkt av morfars bilder.. Det är trevligt med bilder som man vet ens släktingar haft och tittat på år ut och år in.. :)

2011-12-17 @ 17:05:36
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0