I min bokhylla...

Jag gillar att ställa upp favoritsakerna så jag kan se dem. Detta kanske ibland leder till lite plottrighet men det struntar jag i. Jag har tidigare försökt att inte vara så fäst vid prylar och "döda" ting, eftersom jag i en perfekt värld skulle önska att jag mer materialistiskt obunden. Men det går inte för jag älskar verkligen en del av dem. Istället får jag trösta mig med att de grejer jag älskar nästan aldrig var dyra, nästan alltid är gamla och i många fall är det sånt jag ärvt eller fått (och okej då, ibland köpt på ebay, etsy eller loppis).






Det här är en av mina favoritsamlingar, smycken, hårgrejer och lite annat smått och gott och så en bild på morfar när han var ung. Klockan fick jag av mamma i födelsedagspresent för några år sedan, den var min gammelmormors och den är nästan för fin för att användas så jag brukar mest ha den som tittklocka i hyllan. För att inte slita på den.

 

 

I den prickiga burken förvarar jag mina bakelitarmband och framför den står favoritparfymen som nästan är slut, Blush från Marc Jacobs med sin berusande doft av jasmin. Den lilla flickan på fotot är min syster när hon var liten....

 

 

In a shelf in the bookcase I keep some of my favoritethings. My jewelry, bakelitebangles and hairflowers. The old watch used to be my greatgrandmothers and it's a little to delicate to use, so therefor I keep it on display instead. The old photo is of my grandfather when he was young, the newer one is of my sister when she was a child....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0