Black Swan....

Jag nämnde ju för ett tag sedan att jag lyckades komma ihåg att skaffa biljetter till Svansjön innan de tog slut... Då jag skrev inlägget kom jag att tänka på filmen "Black swan" som när jag såg den verkligen föll mig på läppen då jag både gillar ballet, Natalie Portman samt har en förkärlek för lite ruggiga filmer. Har man inte sett den är det bara att gå och hyra för här har vi enligt mig en av årets bästa filmer. Är man en fan av Svansjön är det ett måste nästan och Natalie Portman gör ett väldigt övertygande jobb som den neurotiska ballerinan som inte riktigt klarar av den hårda mentala pressen att vara bäst och verkligheten blandas snabbt ihop med fantasi på det mest obehagliga och suggestiva sätt... Nu kommer ju inte Svansjön som vi ska se på vara riktigt lika mörk, eftersom det är den snälla versionen, men jag vet att jag kommer tänka lite på Natalie Portmans svan då vi går till operan senare i vår... Läskigt och härligt på samma gång. Jag ser verkligen fram emot det!






 

Some time ago I mentioned that I got some tickets for Swanlake later in the spring. I really look forward to it and on the topic of swans I wanted to mention the movie Black swan starring the ever so lovely Natalie Portman. I really loved this movie, not only because of the ballet-thing but the darkness and the suggestive mood that it told. A real thriller with good music and beautiful dancing. One of this years better films I would say....


Kommentarer
Postat av: Betty Lou

köp den för gudars skull! http://www.etsy.com/listing/69210908/salevintage-1940s-corde-dimensional?ref=sr_58ef392757f0f6b6f8949324ae9a5afeadb7877799d0a33eab2961bb4ffdb450_1322771233_14156046_1940s

2011-12-01 @ 21:28:44
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: Olivia

Åhåhå, tjusig.. Synd att jag har köptstopp på handväskor så här i juletid.

2011-12-02 @ 19:55:59
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0