Askar och andra nyttiga ting...

Häromveckan hade jag en riktigt god handlingslycka då jag besökte second hand affären i stan. Det är en riktigt bra second hand och det är nästan alltid man kommer därifrån med någonting roligt, dock aldrig kläder. Det har jag gett upp för längesedan. Men det finns ju annat som behövs. Till exempel:

Fina gamla askar. I den ena har jag hårspännen i, de jag använder till mina "Pin-curls". Den andra får faktiskt följa med i handväskan med en laddning huvudvärks-tabletter i, jag tyckte det kändes passande.

 

 

Ett helt gäng röda knappar för en liten peng. Det tycker jag är en bra affär. För röda knappar behöver man ju alltid.

 

 


Precis när jag skulle betala mina knappar, dragkedjor och askar så vandrade min blick och såg det vita halsbandet. Med en gång gick jag och kände på det och det visade sig vara gjort av glas. Sålt! Jag har nämligen en svaghet för halsband med vita glaspärlor. Hurra, vilka fynd!






I did some great finds last week. Some old "aspirin"-boxes, I use one to keep my bobby pins in order, and the other one to store my "headache-pills" in my purse. To top that I also found a big pack of red buttons for a small amount of money, thats a bargain in my book.  When I stod in the line to pay I saw the white necklace on the counter. And yes! It was milkglass, I just love milkglass so that had to be mine aswell.....


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, fina fynd!

2011-08-10 @ 22:38:45
URL: http://www.lisakristin.wordpress.com
Postat av: Kristina

Kul att fynda. Och vilket bra tips för hårspännen.

Jag förstår inte vad det finns för magisk kraft som smyger ivähg med ens strumpo(bara den ena...)och alla hårspännen som spratar som granbarr på golvet... Vart tar de vägen när man verkligen behöver dem? Och samma sak med hårsnoddar. Det är nog en ondskefull demon som livnär sig på dessa ting ; )

Postat av: Olivia

Lisa



Visst var det!!



Kristina



Ja det är ju alltid så, fattar inte varför...



Men du!!!!!! nu ska jag komma med ännu ett till tips.. Retroella-Sarah (på hornsgatan 100) säljer faktiskt hårspännen som har fantastisk "sitt-kraft". 1 kr st. Jag köpte 30 (borde köpt mkt mer!! Slår mig för pannan ) när jag var där och klippte mig i somras och de är fortfarande "spänstiga" och bra trots en hel del användning. Till pincurls sitter de faktiskt så bra att jag bara tar en per "lock" istället för två som korsar varandra som jag brukade förr.....

2011-08-12 @ 07:45:55
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0