Badmössa!

 

I många många år har jag önskat mig en badmössa. För att slippa få topparna blöta när man duschar och sabba den lagda frisyen med väta. Jag har letat men inte hittat någon och så av en händelse råkade jag se en på Åhléns  häromveckan som fyller mina önskemål med råge. För inte nog med att det var en badmössa, den var ju rosa också. Som hittat! Jag var till och med så begeistrad att jag en vecka efter jag köpt den insåg att jag var tvungen att ha en i reserv och så jag köpte en till.....

 

 

 

 

...Förresten.....Glöm inte tävlingen som går ut i morgon...Finfina priser, alla tiders!

 


For many years I've been yearning for a bathingcap, looked but never found one. So a couple of weeks ago I stumbled upon one. And oh happy day It was pink aswell...

Kommentarer
Postat av: Evis

Mer dusch- än badmössa va? Jag har svårt att tänka mig att den skyddar mot väta om man simmar och doppar huvudet. Jag är lite sugen på en sån där i gummi med näckrosor på, men det är ju återigen frågan om den klarar vattengympa.

2011-05-01 @ 21:40:51
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Olivia

hehe, jo det är klart det heter ju duschmössa, tänkte mig inte för..eller rättare sagt, har jag nog alltid sagt badmössa om sådana...Det är nog rätt meningslöst att ha när man badar också om det är i badkar, för den borde ju fånga upp fukten om man ligger i badet en stund så det ändå blir sabbat. ;)



Åh, sen sån där gummi har jag också varit sugen på ett bra tag...men jag vet inte, har för mig att jag hade en sån där tight när jag var barn och att det luggades något fruktansvärt när man skulle ta på den.. (nu har jag iofs aldrig sett någon att köpa heller så man kan testa igen...)

2011-05-01 @ 22:55:54
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh, vad tjusig! Jag såg den i förbifarten för ett tag sedan, tänkte "Den måste jag köpa!" men sen glömde jag bort den. Tack för påminnelsen! Just nu har jag en ljusblå jag hittade för en tia på ICA Maxi, den för alltid tankarna till operationssköterskor och tandläkaren. Inte så inspirerande, även om den grejar jobbet att skydda lockarna... =)

2011-05-05 @ 13:30:19
URL: http://swingingvintage.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0