Limma på.....

Igår kväll satte jag mig ned vid mitt skrivbord med superlimmet i högsta hugg. Jag hade nämligen äntligen införskaffat lite lim och reservdelar till mina gamla rosörhängen som gått sönder. Det blev dessutom lite bonuslimmning eftersom fina knappar kan göras om till finfina örhängen.


 

 

De nya stiften är mycket bekvämare än de som var på när jag köpte dem och ser mycket snyggare ut. Därför passade jag på att byta stift på de nya vita också. Dessutom bytte jag ut clipset på mina vita vintage-rosörhängen till stift. Eftersom många gamla örhängen ofta har clips är det bra att ha öronstift och lim hemma så man kan göra förbättringar på sina vintagesmycken. För clips är verkligen olidligt tycker  jag.....

 

 

 

 

De här knappörhängena kommer snart få matcha en röd kofta som kommer ha samma knappar i fram. Det är fina fisken när det matchar, tycker jag!

 

 

 

 

De här är jag nästan mest förtjust i. Hade endast dessa två knappar i den här storleken, har lyckligtvis några fler fast i mindre storlek, men de skall inte få bli örhängen utan användas på någon fin kofta framöver. Det bästa är att de går väldigt bra, för att inte säga perfekt, ihop med halsbandet jag fick från makens morfar i sommras. Tjusigt!

 

 

 

Både lim och örhängestiften köpte jag på Slöjd-detaljer där de har som de själva säger, allt roligt på samma ställe.

I got myself some glue and silver earstubbs to repair my red rose-earings that where broken. At the same time I changed the clips on my vintage earings to stubbs. Much more comfortable. I also made myself some button-earings. Nice vintage buttons really makes the most darling earings. The black ones I like especially, because they match the black old necklace that I got from my husbands grandfather this summer. A really lovely piece of vintage jewelry that I guess my husbands grandmother used to wear back in the days.....


Kommentarer
Postat av: Tiina

Duktig du är! Vad fina saker du gör!

2011-03-07 @ 19:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0