En rosa basker...

Det var längesedan jag började virka på den här baskern. Någon gång i våras tror jag. Den har helt enkelt blivit bortglömd. Men nu lagom till hösten är den äntligen färdig. Den har redan blivit flitigt använd och man känner sig lite som en fransyska i basker, jumper och trenchcoat. Tjusigt!



 

Nu när det börjar bli mössväder så har även en hel del andra varmare kläder börjat bli användbara. Den chokladbruna jumpern fick jag av mamma för ett tag sedan. Fast då var den grön med en stor fläck på. Den åkte därför ned i ett färgbad och blev perfekt chokladbrun istället, fläcken trollades bort. Den är stickad i vårt egna entrådiga ullgarn i finull och gotlandsull och den är både tjusig och skön. De röda läpparna fick jag av ett annat fynd. I en sminkväska jag inte tittat i på länge hittade jag ett lancomeläppstift (L'absolu rouge 150), som jag lagt undan och glömt bort för att jag inte gillade färgen. Men nu insåg jag ju att den var superfin. Det finns inget bättre än att fynda hemma hos sig själv.



Just finished my pink beret and feel like a frenchwoman when I wear it. It goes very well with my brown jumper and trenchcoat. Even though it sad the summer's gone one can't help but love the crisp autumnair, cosy jumpers and lovely knitwear.

Kommentarer
Postat av: Carro

Jättefin basker!!! Det är verkligen din färg också. Kram Carro

2010-09-09 @ 19:40:25
Postat av: Olivia

Åh, tack! Ja rosa är ju onekligen en favorit...vi får höras snart, kram!

2010-09-09 @ 19:44:12
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0