En ny fransos....

Jag har börjat med en ny hudvårdsrutin. La Roche Posay, ännu ett franskt märke med rötter i en hälsokälla. Jag har ju visserligen varit nöjd med min Vichykräm (Aqualia Thermal) men ibland infinner det sig en lust att byta och se vad som händer och den är ju svår att stå emot. Först provade jag en "vanlig" kräm i serien, den var parfymerad och tyvärr reagerade ansiktet med att lite blossande och röd säga nej tack. Som tur var gick det över rätt snabbt men uppenbarligen tålde jag varken den eller rengöringen som även den var parfymerad. Men så fick jag prova Toleraine-serien för intolerant och superkänslig hy och tjosan, den funkar jättebra. Rengöringsmjölken är nog faktiskt den bästa jag provat. Ögonmaken försvinner i ett nafs utan några rester under ögonen, man blir mjuk och skön i hyn och efterföljt av ansiktvatten och Toleraine-krämen blir man fräsch som en nyponros. Med på köpet fick jag dessutom en ansiktsvattenspray, att duscha över ansiktet under dagen. Den gillar jag skarpt. Den är väldigt återfuktande och man känner sig verkligen uppfräschad. Jag gillar även hur burkarna och flaskorna ser ut, lite stramt sådär med en lätt läkemedelskänsla. Det gör att det känns rekordeligt och effektivt. Vilket alltid är trevligt. Sen är det ju alltid till fördel när en hudkräm kommer i tub istället för burk så man slipper doppa fingrarna i krämen jämt och ständigt.



I've started using a new skinroutine from La Roche Posay, first I tried a different line, one with perfume. It didn't agree with me at all. Then I tried the one withut perfume for very sensitive and intolerant skin and it's perfect. I especially loved the cleansingmilk. It takes of all make up and leaves the skin all soft and nice. I recommend it


Kommentarer
Postat av: stina

Kuligt, köper du dem på apoteket eller vart?

2010-09-30 @ 08:41:48
URL: http://www.stina-k.se
Postat av: Olivia

Japp!! Apoteket, var inte så dyrt heller, 169 för kräm, samma för rengöringen och ansiktsvattnet tror jag....tänkte skicka proverna jag fick till dig, har både på den jag inte tålde med parfym och den intoleraine som var parfymfri.....

2010-09-30 @ 09:52:59
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: stina

Nice skicka gärna! Det finns alltid utrymme för att testa nya grejjer. :) Parfymfri låter ju riktigt bra.

2010-09-30 @ 11:06:42
URL: http://www.stina-k.se
Postat av: Olivia

yes! och som sagt, det dära ansiktsvattensprayet var skitbra. Man kunde ju tro att det var en onödig produkt, vatten att spraya i ansiktet, men där hade jag fel... :)

2010-09-30 @ 23:15:58
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: husmodern

Hej, jag såg att du hade beställt saddleshoes från muffys, vilka beställde du?

Jag fick nämligen hem ett par från dem igår, men de var alldeles för smala, och det fastän jag inte har jättebreda fötter direkt. Och då beställde jag ändå skorna i en bredare vidd, suck och stön.

Så nu behöver jag lite hjälp i hur jag ska tänka kring nästa försök som du förstår!

2010-10-01 @ 09:43:47
URL: http://www.husmodern.com
Postat av: Olivia

Hej,



jag ringde ju som sagt (nervöst) och hade mätt fötterna innan, mina är 26 cm långa och 9,7 breda. har stl 40-41 i europeisk...jag berättade min storlek och han trodde att 9 wide skulle bli bäst. jag tror det är den storleken som betecknas E eller EE.. efter vad jag förstod när vi pratades vid...har ju inte fått dem än så jag vet inte om de passar. nu blir jag ju nervös att de inte ska passa..men då antar jag att jag får skicka tillbaka mot ett par nya, dyr frakt visserligen men, ah, annars får man väl prova tradera eller nått...



vilken storlek tog du?? jag hade trott att jag skulle ta lite större storlek faktiskt typ 9,5. men, ah, får väl hoppas att han hade rätt....jag tror det bästa är att ringa och fråga. det var jättelätt faktiskt, även om jag hade värsta hjärtklappningen när jag gjorde det..hehe....men karln jag pratade med var jättelätt att förstå och väldigt tillmötesgående. och han sa också att om det är fel så är det bara att skicka tillbaka, men att vi ska försöka få till det iom den dyra frakten och ev. tull.



vilket märke av "saddles" köpte du?? (shit, nervöst, hoppas mina funkar när de kommer, fick bekräftelse på att de var skickade nu iaf. det gick snabbt må jag säga..)

2010-10-01 @ 10:43:07
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Olivia

åh, jag glömde skriva, jag tog LB200 alltså, willits classic school saddle. om de passar ochg känns bra tänkte jag någon gång framöver prova ett par muffys swingsaddles. de röda eller bruna... de är tydligen helt lika, för han jag pratade med berättade att det är samma fabric som gör willits som gör deras egna saddles. är bara lite av designen som är olika, fler hål för snörena, lite annorlunda plös ect.

2010-10-01 @ 10:47:13
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: husmodern

Åh, jag beställde oxå LB200! Jag har stl 38 och brukar ha stl 7 i us storlekar så jag tog stl 6,5 och bredd "D" som allså skulle vara lite vidare än normalt (men de ser helt normalvida ut enligt mig). Och när nu du hade mätt dina fötter så var jag ju tvungen att mäta mina, 23 på ena och 24 på andra och 9,1 cm breda, så jag har nog rätt breda fötter trots allt, eller så har de kanske svullnat sen när jag blev gravid, haha. Så du behöver nog inte oroa dig för att du inte ska passa i vidden, dina fötter är ju betydligt smalare än mina om man tar hänsyn till längd och bredd!

Men nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra, om jag ska skicka tillbaks dem och byta eller om jag ska slänga upp dem på tradera och beställa ett nytt par. Sa han något om hur man ska göra med returfrakten tillbaks till Sverige, står de för den eller betalar man den oxå? För isf blir det ju väldigt dyrt, speciellt som man ju kan råka på tull (check, 300:-) och sådär (och de med väl?).

Fy vad svårt det ska vara, jag vill ju verkligen ha ett par saddles, de enda skor jag kan ha numera är mina gympaskor och det ser ju inte så piffigt ut, haha!

2010-10-01 @ 14:03:27
URL: http://www.husmodern.com
Postat av: husmodern

Bra förresten att du sa det där med att deras märke är "samma" som Willits, jag mailade dem och frågade dem om stl skillnaderna mellan märkena precis innan jag läste ditt svar!

Jag skulle oxå vilja ha ett par bruna och navy skulle oxå vara flott.. åh!

2010-10-01 @ 14:08:05
URL: http://www.husmodern.com
Postat av: Olivia

ah, ja just det fötterna blir ju säkert extra svullna när man är gravid. sen så har jag läst att de är sjukt hårda i början. att de rekommenderar att man har dem några timmar först bara för att gå in dem. det är inte så att de kan funka sen när du inte är gravid?

de sa inget om returfrakten, jag tror det är så att man betalar det själv. så då går det ju på en del. jag skulle nog försöka sälja dem här istället. på det där skostället i Uppsala som säljer retroskor kostar de ju typ tusen spänn...



synd att jag glömde fråga om deras egna mary janes är likadana i storleken också. har du sett de röda?? de är ju så fina. har alltid velat ha körsbärsröda slejfskor. brukar annars ha birkenstock annapolis,men de är så jäkla dyra. har gått upp i pris sen jag köpte senast...så när de är utslitna kommer jag nog prova muffys slejfskor.



hittade en tråd föresten på "Fedora lounge" om saddles och märkte att det är många som anmärkt på att de är lite dåliga på att svara på mail. att det är bättre att ringa. det märkte jag med. för jag mailade om storlekar men fick inget svar. det var därför jag ringde sen istället.



åh, vad jag längtar efter att skorna ska komma. fick du betala tull?? kom de snabbt efter att du beställt???

2010-10-01 @ 17:07:23
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack för tipset - den parfymfria krämen ska jga verkligen prova! :)



Kram

2010-10-01 @ 20:50:10
Postat av: husmodern

De ÄR verkligen sinnessjukt hårda, jag kan inte avgöra om de är för smala eller om det är att de är för korta och därför klämmer på tårna. Dessvärre tror jag inte att de kommer funka efter graviditeten heller, de ser som smalare ut än mina vanliga skor så.. Så himla synd att det ska vara så svårt att få tag på saddles i Sverige, tänk om man hade kunnat pröva dem ist!

Men iaf, det tog nog bara en vecka innan jag fick dem, så det var ju snabbt, men dessvärre åkte jag på tull på 310:-, vi får hoppas att du har lite bättre tur än vad jag hade.



Men de där Maryjaneskorna var verkligen jättesöta, ett par röda till sommaren skulle inte sitta helt fel! Birkenstock är ju sköna men, tja, inte lika snygga kanske.. satsa på maryjanesen du!

2010-10-03 @ 13:38:18
URL: http://www.husmodern.com
Postat av: Olivia

Ojoj, det är nog något som kräver ihärdig ingång-ning. jisses, har inte behövt gå in skor på vääldigt länge...ja det ska bli kul att se hur de ser ut.



ja, jag tror nog det får bli ett par sådana...synd att det inte stod mer om storleksanvisningarna på dem....

2010-10-03 @ 15:24:44
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Olivia

Carro

ja gör det, den känns än så länge riktigt bra. Inte lika mkt fukt som den aqualia men funkar ändå....skönt med parfymfritt....Ingen mineralolja heller....



kramkram!

2010-10-03 @ 22:25:21
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja, jag köpte precis "Eau Thermale Avene", också den prafymfri, mne jag är inte så impad än så länge. Ser därför verkligen fram emot ditt tips istället! :) Kramkram

2010-10-04 @ 19:48:22
Postat av: Olivia

åhå, har kollat på den också, men den var liiited dyr har jag för mig? jag vet inte vilken jag föredrar av vichy eller la rocheposay. det är mer fukt i den andra och det känns lite. får se hur den är när huden vant sig.

2010-10-05 @ 09:50:44
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Carro

Mja, den kostade 199kr om jag inte minns fel, så det är ju inte så stor skillnad eller? Men som sagt, det är ju ganska dyrt om mna inte tycker den är bra. ;) Hehe. Let me know hur din kräm känns med tiden! Kram

2010-10-05 @ 19:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0