Vad man hittar....

Jag har fått ta en liten paus i både stickning, sömnad och datorhantering nu ett tag, eller iallafall har jag fått skära ned. På grund av dels en hel del annat som pockar på uppmärksamheten men främst för att jag har ont i en handled. Sånt skall man akta sig för så det inte blir beständigt och jag vill inte överanstränga den i onödan. Givetvis blir man därför extra sugen på att sy färdigt den där blusen jag höll på med eller hitta på nya grejer att göra. Hjärnan är sprickfylld av idéer ungefär som att den blev extra exalterad av vetskapen att det utförandet får vänta. Så jag går med varma muddar på mina stackars handleder och bidar min tid, under tiden kan man försiktigt kolla igenom inspirationsmappen jag har på datorn och planera....


Lite spretigt kanske men ändå någon sorts sammanhang, blusar med veck, rosetter och olikfärgade kragar som utsmyckning. Kjolar i enkla släta linjer och kanske med några veck för ökad vidd...Det är sådana tankar som ryms i min huvud just nu..... Jag kommer inte riktigt ihåg vartifrån jag fått dessa bilder med de är några av mina favoriter. Det är så snyggt att använda randningen i tyget för att få grafiska effekter som på  första bilden för att inte tala om de snyggt sydda vecken på den blå blusen. Mellanbilden med de fina kragarna med matchande ärmar. Åh, så snyggt... Sen har vi ju den nedersta där Ava Gardner svingar sin golfklubba i en enkel men snygg ensemble som kanske inte går in så mycket på små detaljer utan visar en helhet som är riktigt fin och dessutom har hon ju på sig saddle shoes. Tjusigt värre!  Som en amerikansk kvinna sa till mig i helgen då jag var på garnmässa och hon noterade mina nya skor. "-No closet is complete without a pair of saddles....."


 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0