Trenchcoat...

Jag har en ny trenchcoat, fast gammal. Jag fick den egentligen för jättelängesedan. Ett arv från mormor och jag tror hon köpte den någon gång 40-talet eller 50-talet. När jag fick den kändes det inte riktigt som jag passade i den, jag kanske var förr ung för att bära upp en trenchcoat. Jag glömde bort den och i flera år har den hängt magasinerad. I förra veckan kom jag och tänka på den och tog fram den igen. Glädjande nog passade den mycket bättre än förra gången. Trenchcoat är det perfekta höstplagget, dessutom har den ett löstagbart foder i ull så den funkar både i milt klimat och när det är lite kallare. Väldigt smidigt.




Eftersom den hade några år på nacken har jag fått renovera den lite. Egentligen var det bara knapphålen som behövdes ses över. Jag har sprättat bort stygnen på knapphålen som var helt utslitna och sytt nya knapphålsstyngn med knapphålssilke. Nu när det är färdigt skall jag lägga den i ett ljummet vattenbad med lite "ylle och sidentvätt" och tvätta den lite försiktigt. Snart är den ren fräsch och redo att användas, härligt.




Got myself a new trenchcoat, allthough it's rather old. It was my granmothers and I got it several years ago. But I didn't really like it then, maybe I was to young to wear it. I totally forgotten about it untill a week ago. I took it out from storage and now I love it. I had to renovate the buttonholes and i'm going to gently wash it before I use it, then I will be ready for autumn.

Kommentarer
Postat av: Katrin

Visst är det härligt med trenchcoats!

Behöver din hjälp, tänkte att du är bra på sånt här. Jag ska på superhjältefest på fredag, vad ska jag gå som?????

2010-10-04 @ 19:28:43
Postat av: Katrin

Visst är det härligt med trenchcoats!

Behöver din hjälp, tänkte att du är bra på sånt här. Jag ska på superhjältefest på fredag, vad ska jag gå som?????

2010-10-04 @ 19:30:30
Postat av: Olivia

TJA! fan vad kul!!sånt skulle jag med vilja gå på!!



tips ja....det beror ju på hur mkt du vill lägga på dräkten. vill du komma undan billigt kan du ju gå i din trenchcoat fixa en hatt på loppis och gå som Mr Walker, om ingen fattar vem du är så får du ju gå runt med ett glas mjölk. :) hehe.... du får gå till butterix och köpa fantomenring och slå dem på käften med dödskallen om de inte förstår trots mjölkglaset..



annars är ju wonderwoman lite cool. om du lyckas hitta klarblåa trorsor med hög midja. klistrar på stjärnor på dem och kombinerar med en röd tubtopp. så får du försöka hitta ett guldigt skärp och tillverka någon slags guldigt pannband och armband och röd cape med helst...



catwoman är ju iofs ingen superhjälte men skurkar måste ju funka med, lätt att gå som också, svarta tighta kläder och tillverka lösöron i filt typ som du sätter på ett diadem. kan nog bli foxy.



eller kör på röda tighta kläder och var elektra...



kolla här för mer tips.



http://marvel.com/universe/Category:Women



2010-10-04 @ 20:26:36
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Katrin

2010-10-10 @ 17:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0