Krasslig...

När man är krasslig är det härligt med en omtänksam och snäll man som tar hand om en. Igår kom han hem med hyrfilm och blåbärsoppa till mig som är sjuk. Blåbärsoppa är verkligen en bra grej när man är lite krasslig, värmande och gott får det upp humöret på nolltid. Så kan det ju finnas iallafall någon liten c-vitamin som kanske skrämmer bort bacillerna också och det är ju alltid bra. Filmen han hade fixat var Shutter island. Först var jag lite misstänksam och tyckte det var dumt att komma med en läskig film till de som är känsliga och hängiga. Men tji fick jag för min tjurighet för det var en jättebra film. Hur kunde jag trott annat egentligen, Scorsese gör ju faktiskt bra filmer och Leonardo di Caprio tycker jag också är en riktigt bra skådis.

Inte så läskig som man kunde tro alltså och fylld med en härligt regnig myskänsla. Kuslig och mystisk i fina 50-tals mijöer. Filmen utspelar sig på en ö där det ligger en kriminalvårdsantsalt, ett mentalsjukhus för att vara mer precis. Di Caprio anländer med båt för att utreda försvinnandet av en patient. Men allt är inte som det verkar, märkliga saker händer på mentalsjukhuset och en del personer är inte de dem utger sig för att vara.......









Michelle Willams som spelar di Caprios fru hade dessutom en riktigt fin klänningsmodell på sig, jag lyckades inte hitta en bild från själva filmen men den här visade iallafall hur den såg ut på ett bra sätt, lite fler sådana modeller skall jag nog sy sen när det våras.



Im down with the flu and thankfully have a very thoughtfull husband thats brings me "blueberry-soup" (typically swedish) and rents movies for me to watch. Yesterday he came home with Shutter island. I liked it a lot. Very thrilling and with a spooky atmosphere. Michelle Williams had on a nice dress that I think I will copy a bit.


Kommentarer
Postat av: Betty Lou

Åh vad jag vill se den! Mark Ruffalo är alltid så het!

2010-11-10 @ 20:15:21
Postat av: Olivia

ja visst är han....gillar den där Zodiac där han är med också...riktig hunk! ;)

2010-11-10 @ 21:59:09
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0