Mormödrar som spar....

Min mormor var en baddare på att ta till vara och spara...I många vrår av hennes hus finns det  undanstoppade skatter. Som de här små stuvbitarna superfint bomullstyg. Av det ena tyget, berättade mamma, hade hon ett par shorts i när hon var liten. I det andra hade hon visst en klänning... Det är härligt tjockt och glansigt och jag tror det ska bli blusar av dem båda så småningom.

Idag har jag sytt färdigt det som ska presenterat på tisdagens syjunta. Det känns väldigt bra med tanke på att jag har två hektiska dagar framför mig. Ska nämligen vikariera som syslöjdsfröken......Spännande!



 

 

My grandmother was a lady with all kind of saved treasures. Like this cottonfabric from the fifties that my mom gave me. It´s a lovely quality, all thick and shiny. Sometime soon I think I will make blouses of them.


Kommentarer
Postat av: Tjuettan

Fint tyg! Vilken tur du har....Här har det tyvärr inte blivit mycket sytt. Lycka till med kidsen!

2010-05-03 @ 11:19:32
URL: http://tjuettan.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Ja visst var det, trevligt med tur ;) ...vet inte vilket jag gillar bäst, båda är så härligt retro.

Tack, de var faktiskt riktigt rara barnen. Lite stojjiga (men nioåringar i grupp blir väl lätt det antar jag) men väldigt rara....

2010-05-04 @ 21:35:28
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0