Långhelg....

Eftersom jag började känna av den senaste tidens stress och press i såväl kroppen som knoppen så bestämde maken och jag att vi skulle börja helgen lite tidigt....Det innebar en festlig stämning medan vi plockade rätt bland flyttstöket till soundtracket från filmen Mermaids, ett glas rödvin och god pasta till middag och som avslutning en tryckare med maken. Insåg då hur längesedan det var sedan man dansade tryckare senast och att vi borde göra det oftare för det är faktiskt väldigt mysigt, speciellt när det sker i ens eget hem, med sin make till skillnad från de tryckare som man dansade på svettiga högstadie/gymnasiedisco som var sprängfyllda med tonårsångest och blygsel. I vissa fall är det allt bättre att vara vuxen......Hursomhelst........Jag tror verkligen på det där med att ge sig själv livskvalité i vardagen, det är något som gör att man håller sig sund. Stanna upp en liten stund och faktiskt inse att det är j*vligt gött att leva egentligen....


Mermaids är förövrigt en riktig gammal favoritfilm. Jag vet inte hur många gånger jag sett den, men jag inser att det är många.. Cher är så snygg i den, hennes kläder är verkligen fantastiskt fina. Stämningen är mysig, soundtracket perfekt...Ja, en riktigt bra film helt enkelt.


 

Jag måste verkligen sy mig ett par capri-byxor. För med ett par snygga högklackade skor är det verkligen tjusigt!


Kommentarer
Postat av: Betty Lou

en favvofilm när jag var yngre, har tyvärr inte sett den på flera år :(

2010-03-11 @ 22:19:47
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: Olivia

ja, jag såg den jämnt förr i tiden. så såg jag en snutt av den härom veckan, gick på tv4film tror jag... fick massa härliga nostalgi-vibbar...den är ju riktigt mysig.....

2010-03-12 @ 20:02:56
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0