Pique Nique!

För några dagar sedan beslöt maken och jag att det var dags för en picknick i det fina vädret. Det är alltid godare att äta lunch ute i det fria speciellt med svalkande och kluckande Vänern som utsikt. Som matsäck blev det mackor med hemgjorda köttbullar och egen rödbetssallad, en varsin Mariestads-öl följt av kaffe från termos och en kanelbulle till efterrätt....






Till kaffet blev det också en omgång Yatzi. Som jag förlorade tyvärr...Är övertygad om att maken fuskade...På något sätt.....

Eller så var det kanske en viss loj belåtenhet efter den goda smörgåsen som satte in och dövade en annars så skärpt hjärna, för jag var verkligen rekorddålig på att få några poäng alls. Knasigt!





Stella tyckte det var roligt att titta ut över de böljande vågorna. Jag tror hon gillade att man kunde se så långt ut över vattnet, för hon stod och stirrade ut över vattnet mest hela tiden. När hon inte stirrade på våra smörgåsar det vill säga.....






A couple of days ago my husband and I went out for a picknick by the lake. The weather was glorious and we made sandwiches with homemade meatballs and "red beetrot-sallad", typical swedish sandwich and very tasty. We played some Yatsi and I lost. The dog just stared out to over the lake the whole time, that is when she didn'nt stare at our sandwiches of course....

Kommentarer
Postat av: Stina

Fanken vad nice! Hur gör du din rödbetsallad? Och visst gör du egen hamburgerdressing? hur gör du den?



Blev grymt sugen på köttbullmacka helt plötsligt. :)



kram

2010-07-01 @ 09:26:38
URL: http://www.stina-k.se
Postat av: Olivia

Åh, jag hade faktiskt tänkt lägga lägga ut receptet på dressingen. och nu har jag gjort det! Så gott med köttbullmacka, blev sugen igen. Man kan ju typ inte få nog av det...blev sugen på fish'n'chips med. är så gott med hp-sås till.....



kram!

2010-07-01 @ 15:50:25
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: stina

Nja, fish and chips är inte min melodi just nu. Däremot ska jag röra ihop en rödbetssallad och ha i kylen.

2010-07-02 @ 16:35:52
URL: http://www.stina-k.se
Postat av: Olivia

nej, just det, stekt fisk-odör ja... ;)



ska du inte ha rödbetsalladen på mackan istället? Hehe......

2010-07-04 @ 00:24:48
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0