Lördagsfestligheter....

Igår var vi på Läckö slotts invigning. Det var en fin dag, solig och varm. Efter att ha kontrollerat innehållet i handväskan vid parkeringen var det bara att traska upp till slottet där snittar och bubbel väntade. Jag var lite virrig och fick låsa upp bilen flera gångern innan jag var nöjd med med det jag hade med mig och sedan fick jag ändå springa tillbaka till bilen och byta skor. Kilklack är mycket mer lämpligt för gräsmatta och kullersten om man vill undvika att vricka fötterna.



Efter laxsnittar, mingel, tal och musikframträdanden fanns det möjlighet för en guidad tur på slottet. Men vi gick istället ut och satte oss på borggården en liten stund. Efter som det var så mycket folk så kändes det som att det var det mest avslappnade alternativet. Så hade vi ju alla tre gått guidade turer flera gånger förut så vi missade nog inte så mycket....

Sedan gick vi ned till cafét och fikade på den godaste chokladtårtan och en kopp kaffe. Det var en trevlig avslutning på en mycket trevlig dag.

Kjolen blev som synes färdig, även om det sista gjordes en timma innen avfärd. Jag har inte gjort så många klantfel på länge, fick till exempel sprätta upp linningen fem gånger för att åtgärda små saker som jag strulat till. Det var väl för att jag var stressad antar jag... I slutändan blev det bra ändå, även om linnningen blev lite för stor. Men det är en sån liten grej att jag nog inte kommer åtgärda det.


Yesterday we were at the season opening of Läckö castle. The day was sunny and beautiful and I had my newlymade blue skirt on. The "bubbly" was sweet, cool and alcoholfree so we didn't have to worry about driving home. The little sandwiches filled with smolked salmon were delishious. My husband and I took the opportunity to take a photo outside the castle chapel were we married four years earlier, also sunny and beautiful day, it felt romantic to be back there and remember. After the speaches and music we decided to just sit on the yard infront of the castle for a while and relax before going down to the cafe for some coffee and cake.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0