hans och hennes....

Idag på eftermiddagen satt maken och jag och njöt av goda muffins och söderblandning-te. Jag insåg att vi verkligen har fått till en schysst stereotyp könsrollsfördelning i våra respektive tekoppar. För ja, det är den vita koppen med rosor som är min och den svarta med H-D motorer som är makens. Kan man tänka sig!

 

 

 

Muffins är enkla att göra och det är roligt för man kan hitta på lite allt möjligt att fylla dem med och göra olika varianter av samma smet. Den här gången blev det somrigt med en blandning av rabarber och hallon. Gott som tusan.

 

150 gram smör

2 dl socker

2 ägg

ca 1/2 tsk ekologiskt vaniljpulver

1/2 mjölk

3 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

 

Vispa smör och socker smidigt. Rör i ägg, ett i taget. Tillsätt vanilj och mjölk. Blanda mjöl och bakpulver och rör i smeten. Fyll formarna med smeten tryck i frukt eller bär. Grädda mitt i ugn i mellan 10-20 min (200°), beroende på vilken storlek på muffins man gör.



Today my husband and I enjoyed a nice cup of tea and a cupcake on the balcony. And I realized we got a nice stereotype genderrepresentation going on with our teacups, the one with the roses are of course mine and the black one with H-D engines on belongs to my man. I
sn't that something to think about?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0