Drömbågar!

Det där med solglasögon är ju ett kapitel för sig. Jag tycker det är svårt att hitta sådana som både passar och är snygga och var väldigt glad i de där med strass som Kappahl sålde för några veckor sedan.....Men nu har jag hittat de ultimata! Jag var nere på glasögonbutiken för att få morfars läsglasögon lagade och då passade jag på att prova lite solbrillor. Där hittade ett par Rayban Clubmaster som jag gillade skarpt. Så när jag sen kom hem tittade jag runt lite på nätet och såg jag ett par ännu snyggare. Möt Rayban Cathy Clubmaster.

 

 

Specialdesignad för kvinnor med en lite mer cateye-inspiration. De är nog de snyggaste solglasögonen jag sett...Har alltid velat ha ett par Rayban, men tänkte då mer på de klassiska pilotbrickorna men nu får jag ju ändra mig. Cathy Clubmaster skall det bli för nu ska jag banne mig spara ihop till ett par. Trevligt också för med ett par dyrare glasögon känns det ju värt pengarna att sätta in slipade glas och det kan ju vara skönt att slippa hålla på med linser eller ännu värre kisa sig fram i världen...

 

De fanns dessutom i en rad olika färger men även om de röda kändes lockande så tror jag nog mer på dessa klassiska sköldpaddsmönstrade......

 

I went to the optician today with my husbands grandfathers reading-glasses that were broken. While I waited for the glasses I took the time to try out some sunglasses and found a pair of Rayban Clubmaster that I really liked. When I got home I searched the internet for more information, and found the perfect modell. Rayban Cathy Clubmaster. Like the original only a bit more feminine. Perfect! I'm going to save up the money to buy them, because they really look absolutley smashing!


Kommentarer
Postat av: Maja

Hej!



Supersnygga var de! Jag har två par av Kapp Ahls och trivs jättebra i dem, men nu blev man ju sugen på de här också;-) Vilka roliga färger de fanns i! Hittade de här för ca 1000 kr: http://www.edel-optics.se/CATHY-CLUBMASTER-(RB4132-671-32)-pa-Ray-Ban,2,1,8,69838,VTFZ6ABZXB13C,,.html Vet inte om det var ett bra pris men det stod att de var nedsatta...



/Maja

2010-06-03 @ 00:27:32
URL: http://husmorsskolan.blogspot.com
Postat av: Olivia

Hej!!



Jag funderade ju också på att skaffa två av kappahls, men de har varit slut på de ställen jag tittat på...visst var de här fina..har aldrig hittat "riktiga" vintage glasögon, för att de är alltid för smala. men de här var ju så snygga att det inte gör något att de är nyproducerade...Rayban är ju kvalité om något...de jag provade, Clubmaster orginal, kändes jättesköna på...rejäla liksom..frågade aldrig efter priset, det borde man ju kanske göra så man vet vad som räknas som "billigt". :)

2010-06-03 @ 08:49:25
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0