Frisyrexpriment...

I början av 2000-talet var jag väldigt inne på 1920-talet...Jag hade en shinglat hår med knivskarp lugg, jag slukade allt som handlade om 20-talets kultur och mode. Jag skrev till och med min uppsats om 20-talet och jag var hela tiden så besviken över att jag aldrig någonsin skulle kunna få en "flapper-kropp", smal och gänglig....(Sett ur den aspekten är ju onekligen 50-talssiluetten mycket mer passande för mina företrädanden.)

Så en dag när jag var hemma hos mormor hittade jag i en låda en massa hårklämmor, sådana man använder för att få de där tjusiga vågorna i håret och jag fick dem av henne, äntligen skulle jag få till den där vågiga boben...Nu fick jag aldrig till min bob i snygga vågor, det var faktiskt väldigt svårt, speciellt att sätta de där klämmorna så hela håret blev jämt vågigt. Därför åkte de ned i en låda och jag glömde bort dem. Tills nu det vill säga...

För jag kom på att det kanske är lättare att enbart använda några enstaka får att få till några småvågor istället, i en mer 40-50-tals inspirerad frisyr. Nu gick jag inte så smart tillväga då jag återinvigde dem. För jag kom inte på det föränn efter håret, som jag lade upp på mina "ragrollers" igårkväll, hade torkat. Men det skadar ju aldrig att prova lite så jag satte i två av klämmorna i luggpartiet när håret var torrt och jag hade tagit ut mina "ragrollers" sedan sprayade jag lite och lät torka.....

 

Nu visade det sig att det inte alls funkade, men då vet jag ju det...Nästa gång ska jag sätta i klämmorna när håret är fuktigt med mousse och läggningsgele i. Frågan är bara om det går att sova med dem, men det tror jag nog. Eftersom de sitter på mer på ovansidan av huvudet.....Detta skall testas och provas tills jag får de där tjusiga luggvågorna....

Trots om de tänkta vågorna inte blev som de skulle måste jag säga att jag blev nöjd med slutresultatet...Jag börjar till slut få kläm på det där med att rulla håret även om jag inser att det är en konst som man kan lära sig bemästra till perfektion och att jag har en låång väg kvar dit. Hur som helst är det roligt och det är ju viktigast....Synd bara att jag inte har någonting speciellt att göra ikväll när frisyren ändå är tjusigare än vanligt. På något sätt känns det lite bortkastat på de gamla värmländska skogarna. Fast det är klart, vardagsglamour är ju aldrig fel och det är ju ändå för ens egna höga nöje som man gör sig fin....Och makens förståss.....

 


Kommentarer
Postat av: stina

Snygging! Värsta vackra snövit-looken. :D



Är lite småavis, har inte alls samma engagemang att fixa hår och mejk. :)



kram

2010-01-25 @ 21:22:07
URL: http://www.stina-k.se
Postat av: olivia

hehe, nä, men du har ju ett hederligt kneg att gå till också, då hinner man ju inte lika mkt ;)

hehe, men här är faktiskt inte så mkt avancerat mejk, det är mitt nya rouge som gör det!!!! fan vad bra köp! Men sen är det nog lite så att har man väl börjat fixa och dona så är det svårt att sluta..det är skitkul ju att greja med håret och sånt....lite som krämsurfning, blir lite maniskt till slut..

2010-01-26 @ 17:40:19
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0