Schack matt!

Jag har ett nytt tidsfördriv och det är av det klassiska slaget. Nämligen schack. Maken min har spelat schack i många år och jag har aldrig fattat tjusningen. Men det hade väl mest med att jag inte satte mig in i det. För nu har han lärt upp mig och på bara några få gånger är jag fast. Ordentligt. Enligt maken lär jag mig dessutom väldigt snabbt och han har flera gånger blivit förvånad och helt plötsligt befunnit sig i en knivig situation skapad av min schack-list. Visserligen har han klarat sig ur dem genom några smarta drag och så småningom vunnit. Men det är ju roligt att han inte alltid vinner besinningslöst och utan någotsomhelst motstånd. Det är faktiskt så kul att man riktigt längtar efter nästa parti så fort man spelat klart det man höll på med. Det är härligt att verkligen gå in för saker....






Kommentarer
Postat av: Erika

Minns att vi deltog i någon schackturnering på mellanstadiet... Var himla roligt, även om jag i ärlighetens namn inte var så bra på det =)

Älskar att nörda in mig på saker, så att det snurrar runt, runt i hjärnan vid varje obevakat ögonblick.

Ha det bra!

2010-12-16 @ 08:29:55
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/
Postat av: olivia

ja, nörderi är det bästa. man ska gå in för saker till 100%, då blir det mkt roligare..... :)

2011-01-01 @ 00:21:05
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0