Att stanna för en fika....

Vi var ju i Stockholm i helgen igen och på vägen hem stannade vi till i Örebro. Eftersom vi åkte från huvudstaden tidigt på morgonen hade vi gott om tid att fika innan affärerna i Örebro öppnade och sen kunde vi strosa omkring i vintersolen. Örebro är en faktiskt en väldigt fin stad att flanera i med slottet som ståtligt står där i stadskärnan. Jag tror faktiskt att jag inte uppskattade stan tillräckligt de tre åren jag bodde där. Men så brukar det väl vara antar jag. Man saknar inte kon föränn den är ute ur båset.

Vi fikade ju som sagt, på Hälls konditori som inte riktigt såg ut som jag mindes men fikat var lika gott som jag kom ihåg. Det blev två koppar te, en smörgås och hallonbakelse med vit choklad som var rackarns smaskens.  Maken tog kaffe och budapestrulle. Den gick inte av för hackor heller kan jag erkänna.




Kommentarer
Postat av: Erika

Har hört att Örebros slott är väldigt fint, skulle vara trevligt att se! Överlag så är i varje fall jag dålig på att "turista" min hemort (hur många Stockholmare har i vuxen ålder varit inne i Stockholms slott eller Drottningholms slott?), vilket är lite synd för det finns så mycket att se.



Lol! Jag uppskattar alltid Stockholm mest när jag inte varit där på ett tag! =)



Bakelserna såg ju väldigt goda ut... älskar hallon i bakverk, bryter av så fint.

2010-12-16 @ 08:46:45
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Ja, det är rätt fint och så är det ju massa vatten runtomkring...gillar städer med vatten..



Mjo, även om stockholm är fint så känns det skönt att åka därifrån det är för hetsigt för min smak..



ja, hallon är bäst, fräscht och sommrigt.

2010-12-16 @ 16:03:30
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0