..och färgen den är röd....

Häromdagen hade mor kommit över en stor påse med knappar ur vilken jag kunde plocka av hjärtans lust. Min glädje var stor eftersom en hel del av knapparna var röda, min favoritfärg i mångt och mycket. Det fanns lite smått och gott och jag kom hem med två stora burkar med blandade knappar. Härligt! Finns det något roligare än knappar att plocka med?  Väl hemma satt jag en stund och tittade igenom min knappsamling som vid det här laget blivit någorlunda respektingivande. Knappar kan man ju liksom inte få för många av.

 

 


De här kommer jag inte ihåg vart jag fått dem ifrån, men de är stora som en enkrona ungefär och alldeles underbara i kvalitén. Tyvärr har jag bara två och eftersom de är så fina så drar jag mig för att använda dem. Jag tar istället fram dem med jämna mellanrum och tittar på dem.

 

 


De här jag har fått från mamma, jag tror de kommer hamna i en röd kofta vad det lider. Tycker speciellt om den där lilla hinten av guld på sidorna, det känns lite lyxigt.




De här köpte jag för en liten peng på en gammal lanthandel på Kinnekulle för flera år sedan. Tyvärr hade jag inte så mycket kontanter på mig och när jag sedan väl åkte tillbaka, en lång tid senare, hade den lagt ner. Jag grämer mig forftarande att jag inte åkte tidigare.....De här är också sådana som känns för fina för att användas, men någon gång kommer jag nog hitta rätt grej att sätta dem på. Tills dess får de ligga i min speciella låda och tas fram vid speciella tillfällen.




De här tre var med i knappsamlingen jag fick av mamma. Är de inte söta? Jag tror de kommer hamna i ringningen på en liten holkärmsblus.

 


Även dessa var med i min senaste förvarv. Röda knappar med ankare på, perfekt. Synd bara att det inte fanns fler. Har faktiskt haft en tanke på att man kanske borde göra om de stora till örhängen. Vi får se.....


Så till de sista bland mina röda favoriter. Liksom de två tidigare var även de här med bland de jag fick av mor. Målad plåt och riktigt retro. Lyckan är gjord eftersom det fanns en hel del av dessa. Här behöver jag inte snåla utan kan frossa i röda knappar i framtiden utan att vara rädd att de skall förfaras....



I recently got a bunch of buttons from my mother, very kind of her indeed. A lot of the buttons where red my favorite colour. Sorting buttons must be the most fun thing to do, at least in my world. I also started going through my old buttons and this is my absolute favorite ones....Pretty as gems, almost so pretty that I don't want to use them, just have them in my special box and look at them from time to time....Pretty, pretty.....


Kommentarer
Postat av: Nusse

åh, de sista var urfina! Hade du många sa du? Vill du byta några i såfall? /ida

2010-08-25 @ 23:03:58
URL: http://nusse.blogg.se/
Postat av: Olivia

ja, vad kul, det är jag med på... jag mailar dig så får du min mail, så kan vi snacka knappar där...



mvh/ Olivia

2010-08-26 @ 09:15:44
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Evis

Helt orelaterat delar jag ut en utmärkelse till dig. Gå och titta: http://omstil.blogg.se/2010/august/en-utmarkelse.html

2010-08-29 @ 09:56:37
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0