Ny bil, fast gammal....

Ja, så var det där med den nya bilen som jag nämnde i förra inlägget. Både jag och maken tröttnade på att köra runt i en själlös V70 och köpte oss en härlig 88:as 240 i riktigt bra skick istället. Nu är det helt plötsligt mycket roligare att vara ute på färd, vi har till och med hunnit med en kvällscruisning på stan. Igårkväll laddade vi med cips, läsk (ja, man får äta i bilen, men försiktigt) och bra musik och tog en vända. Det var väldigt trevligt att åka runt och snacka i schysst bil, något som jag helt missat. Tydligen gjorde maken sånt jämt i sin ungdom med sina polare och nu har även jag blivit invigd. Maken har alltid varit något av en volvoraggare och jag antar att jag är det med nu. Fru Volvoraggare...... Men vi åker inte runt när andra kan vara ute, nej huvaligen, söndagskvällen tillexempel var väldigt trevlig för en tur och man slapp trängas med de vanliga raggarna. (Sen får man ju skära ned på sånt där till ett minimum och bara unna sig ibland, man vill ju inte vara en miljöbov.) 










We got ourselfs a new ride. A Volvo 240 from 1988 in real good condition. A very nice car indeed......Love the old classic volvo's.


Kommentarer
Postat av: Anna Neah

Vilket sammanträffande! Vi har precis köpt en likadan blå 245 (alltså en kombi) från 1988 i bra skick. Och den är precis sådär retroskön som du beskriver. Jag behövde en bil som man kan trycka in mycket saker i (typ byggmaterial och loppisgrejer) och volvon är 5 meter lång! Jag kan ligga raklång i skuffen när man fäller baksätet. Och så dragkrok på det. Känns bra! Jag är också volvoraggare!

2010-08-31 @ 15:27:53
URL: http://mermusik.blogspot.com
Postat av: Olivia

Åh, så skoj!!! Kombi i bra skick är ju otroligt kul, de brukar ju annars vara sönderkörda. Fina fisken de där gamla volvosarna. :) Skulle också vilja ha en fin kombi, får bli nästa investering. kan ju bli liite trångt med Grand danois i baksätet...hehe. men hon vill ändå inte åka bil mer än nödvändigt...

2010-08-31 @ 17:12:34
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Isabelle

240:n ser ut att vara i väldigt fint skick!



Haha, jag och min sambo bytte också bort vår V70 just på grund av att den kändes hemskt själlös och köpte en gammal istället. Dock en 940 från 95. Och det är lite som min sambo säger: att man nästan kan köpa reservdelar på ICA till de gamla Volvosarna :)

2010-08-31 @ 19:33:08
URL: http://isabellesebub.blogspot.com
Postat av: Olivia

Isabelle

2010-09-01 @ 17:36:58
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Olivia

Isabelle

ja du, den är super, ser knappt använd ut. Man kan inte annat än fånflina när man kör den faktiskt. är väldigt glad att vi åkte och kollade på den, trodde det var lite för bra för att vara sant så det var nästan att vi struntade i det...det finns faktiskt inget som slår gamla volvos, sån kvalitéskillnad. Avskydde V70n från början till slut, känns ju mer som en japanare eller nått med all plast och skit. :D

2010-09-01 @ 17:42:17
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: I

2010-09-01 @ 19:49:19
Postat av: Isabelle

Åh, lyckas man knipa en sådan pärla har man verkligen tur! Förr kunde Volvo verkligen göra bilar med kvalitet.



Ang. Saddle shoes är jag hemskt kluven på vilka jag ska välja. Svårt när man inte har pjucksen framför sig :) Rockets hemsida gör en nästan galen av ha-begär, hihi! Den här sidan ger nästan samma känsla: http://www.remixvintageshoes.com/

2010-09-01 @ 19:56:39
URL: http://isabellesebub.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0