Ägg och påskliljor!

Påsken är en härlig tid...Inte för att jag firar den vidare mycket men man fylls av en känsla av ljus och hemtrevnad. Kanske är det barndomsminnen som väcks till liv, då man klädde ut sig till påskkärring, målade ägg och det började spritta i hela kroppen för man äntligen fick en förnimmelse av våren som var på gång. Även om jag inte klär ut mig till påskkärring längre så målar jag fortfarande ägg. Det är trevligt att pynta lite extra, påskliljor på bordet och lite fina pastelliga Anton Berg-ägg i en skål och så förståss de målade äggen i ett ris.......

Nu är påsken här och då vet man att nu är det inte långt kvar....Våren kommer snart och med den solen, värmen, blommor och bara ben.....



Hurra för det säger jag!

Hurra och......Glad Påsk!

Kommentarer
Postat av: husmodern

Glad påsk!

Och jag skulle jättegärna vilja ha en sån där markeringspenna, säg till vars jag ska sätta in pengarna bara på darlinglou (a) gmail. com

2010-04-03 @ 19:47:33
URL: http://www.husmodern.com
Postat av: Olivia

hejsan!

jag har mailat dig nu..



Glad påsk!

2010-04-05 @ 16:09:22
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0