rosa filtbitar över ett glas vin....

I kväll färgar vi filt rosa, dricker vin och dippar nachocips.....

 

Rödvin, nachochips och "sambal oelek+turkisk yogurt-dipp" är gott tilltugg när man färgar.

 

Det här är makens arm, inte min....Ville bara poängtera så ingen tror att jag har såå grova händer.



 

Fortfarande makens händer.....

 

Resultatet blev fint rosa och cerise....

 

Filtfärgningen är till projekt "Filtros-workshop" på syfestivalen i Borås som mor och jag ska åka till i slutet av veckan. Det blev jag som fick huvudansvaret för workshop-grejen mor har ju så mycket annat att tänka på. Men nu verkar det lite som jag snöat in på rosa......Men det gör inte något att filtbitarna egentligen bara blev olika varianter av rosa, för det är ju fint..Men i vilket fall som helst ska jag jämna ut färgställningen lite imorgon och färga in filt i lite andra färger också. Det är kul att färga, tänk så stor skillnad lite färg kan göra på något. Lätt är det också, bara lite ättika, natriumsulfat, baylan (hjälpmedel som gör färgningen jämnare) och färgpulver från Färgkraft, släng ner i ett vattenbad, sätt på spisen och färga.

Jag färgade min nya linnekjol från tråkbeige-oblekt-linnefärg till härligt mörk cyklamenrosa häromdagen. Maken tyckte det såg ut som blåbär i fil, jag ska ta kort på min "blåbär-i-fil-kjol" snart och visa upp. det är nog en av mina favoritfärger. Allt i spektrumet "rosa" är dant tycker jag. Sådan färg som man blir glad av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0