Pyssel och knåp...

Det har blivit mycket pysslande i dagarna och härligt är väl det. När vi var nere på besök hos modern i helgen så passade vi på att ta en tur till slöjddetaljer i Skara. Där har de så mycket roligt att man kan bli helt kollrig för mindre. Jag köpte en del väldigt bra grejer till kommande projekt och så hittade jag några väldigt fina runda onyxpärlor som jag gjorde ett par örhängen av. Det var roligt och jag insåg att det där med att göra sina egna smycken inte var så dumt, då får man ju precis det man vill ha. Att det var extremt roligt är ju en bra bonus också. Dessutom har jag äntligen kunnat renovera tre av mina favorithalsband eftersom jag på slöjddetaljer hittade precis rätt grejer att göra det med. Två av halsbanden köpte min mormor på en semesterresa i Italien under början av 60-talet, de är alldeles härligt kitchiga och färglada i glas med gulddetaljer, det tredje var en julklapp från maken och jag hann bara använda det en gång innan det gick sönder.....Men nu minsann blir det smyckesbonanza här hemma, vad vore vardagen utan lite tingeltangel att liva upp med?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0