New Look....

Jag har varit på jakt efter ett passande ylletyg för en cirkelskuren kjol inspirerad av Diors "New Look". I förra veckan lyckades min mor, som höll ögonen öppna för min räkning, hitta ett tyg som var perfekt . Det är en petrolfärgat ylleflanell i mycket fin kvalité och det kommer bli en alldeles underbar kjol. Nu måste jag bara skynda mig att sy färdigt den eftersom jag ska åka till göteborg över helgen för att hälsa på vänninorna och visst vore det trevligt att anlända i staden med en rykande färsk yllekjol.


 

När man gör cirkelskurna kjolar går det åt mycket tyg, men det bästa är att efter jag klippte till kjolen blev det rätt mycket kvar för jag köpte rejält eftersom det var så fint. Det som är kvar kommer räcka till både det ena och det andra. Jag tänker mig en liten kort jacka att matcha kjolen, kanske en till snävare kjol. Så funderar jag på om jag inte borde sy en liten handväska också, det är ju trevligt att ha en välmatchad outfit...

Kommentarer
Postat av: Carro

Tips: Eddie Vedder på Spotify - borde vara i din smak. :) Puss

2009-10-30 @ 13:26:13
Postat av: Olivia

Ojoj, jepp det ska jag kolla!



:)

2009-11-03 @ 16:51:31
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0