Äggkopp!!!

Samtidigt som Syfestivalen var på Kistamässan var även Antik och kuriosa i den andra mässhallen. Jag gick dit en sväng när det inte var så mycket folk i vår monter och tittade. Det fanns väldigt mycket fint, så mycket att man nästan blev yr i huvudet. Men det mesta var enligt mitt tycke lite för dyrt. Jag insåg dock att jag är väldigt rik i porslin, eftersom jag tack vare arv från olika håll fått saker som de sålde dyrt där för ingenting och således har skåpen fulla av "antikt och kuriosa". Det är roligt när man inte är rik i pengar att iallafall få vara rik i porslin och silverbestick.

Den här äggkoppen var det enda som fick följa med mig hem. Den kostade 30 kronor och det tyckte jag den var värd. Ser framför mig hur äggfrukostarna framöver kommer bli gladare tack vare den här lilla juvelen.

Rött och grönt, det är skönt!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0