Ondagspizza till bönder och vampyrer..

Ikväll blir det hemgjord pizza till middag. Har gått och längtat hela dagen, egentligen ända sedan jag igår bestämde (och maken höll med) om att vi borde göra pizza till middag på onsdag. Onsdagar är ju den bästa tv-dagen med både Bonde söker fru och True blood och då vill man ju gärna festa till det lite extra. Förra gången vi gjorde pizza blev det så ruskigt gott att jag kände mig som ett pizzaproffs efteråt. Maken kände sig mest illamående efter vilket enbart berodde på att han inte har lika god karaktär som jag och slutar äta i tid....

Jag hoppas jag fick till pizzadegen lika bra som då. Vet inte riktigt vad jag gjorde men de blev väldigt krispiga. Det är oftast det blir bra då, när man höftar till det....Så kommer man inte riktigt ihåg till nästa gång. Tror ett trick är att kavla degen riktigt tunn och så givetvis dra över pizzan med bakplåtspappret på ungsplåten som är varm, istället för att göra pizzan på den kalla plåten och sen sätta in i ugnen. Istället för baksten så funkar det rätt bra att göra så....

Annars har dagen inte innehållt så mycket att hetsa upp sig över, har städat syrummet och måste dammsuga och våttorka innan jag lägger ut ylletyget för ytterligare en cirkelskuren kjol. Vill ju inte fånga upp en massa damråttor med tyget som man måste sitta och plocka bort sedan...I denna dags tristess kan jag även, som om det inte var nog att trösta sig med att det blir pizza, bläddra i "vintage_stick_ &_virk_boken" A stitch in time som äntligen har kommit...Nu gäller det bara att bestämma sig vilken modell jag ska börja med. För det fanns många fina. Måste dock få lite hjälp av mor känner jag. Stick-rookie som jag är kanske en del modeller ligger lite över min nuvarande förmåga. Men så mycket snyggt som det fanns kan verkligen fungera som en bra morot att bli en stick-mästare.

Ja, nu jävlar är det stick-mästare som gäller......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0