En vacker klänning!

Jag skulle vilja åka till Victoria and Albert Museum i London. Nästa gång jag kommer till London ska jag se till att klämma in ett besök. Har varit där förut men jag var bara 5 år och knappast intresserad av museum då. Det enda jag kommer ihåg från den resan är är leksaksavdelningen på Harrods.

Victoria and Albert museum hade under början av 2008 en vad som verkar vara jättefin utställning om couture mellan -47 och -57. De har fortfarande kvar massa rolig information om den på hemsidan, mycket fina bilder och texter som gör att jag önskar att jag hade kunnat gå på den. Men det bästa var nästan att de lagt ut ett mönster på en 50-tals klänning, omgjord för att passa moderna storlekar. Bara att ladda ned och skriva ut. Suveränt!


(Ladda ner den här!)

Kommentarer
Postat av: Little Rascal

Oj! Vilken tjusig klanning!

2009-05-10 @ 22:18:41
URL: http://rascalkosher.blogspot.com/
Postat av: olivia

Visst var den, måste hitta ett lämpligt tyg så jag kan prova att sy upp den...superbra att kunna ladda hem mönster sådär. Har inte printat ut det än så jag vet inte riktigt hur det ser ut, men den borde ju inte vara så komplicerad att sy. :)

2009-05-11 @ 12:33:15
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0