prickig kjol.....

Idag hade jag en favorit på mig som jag nästan glömt bort. Den prickiga kjolen kommer från mormor och är en perfekt sommarkjol eftersom den är i ett svalt bomullstyg och vidden i kjolen gör att man med jämna mellanrum kan få en svalkande bris uppför låren, till skillnad från alla pennkjolar jag envisas med att ha på mig som lätt gör att man känner sig instängd och svettig när det är varmt ute. Nej, pennkjol gör sig allt bäst på våren och hösten...

Till kjolen upptäckte jag att mitt andra mormorfynd, den vita blusen med spets, funkade väldigt bra. Den svarta boleron provsydde min mor innan hon sydde boleron i siden-organza som jag bar till brudklänningen när jag gifte mig. Boleron är i linne och är väldigt skön att ha på sig när man vill vara lite mer klädd trots att det är varmt ute. Jag sydde en likadan i denim förra sommaren som passar till den här kjolen med hängslen, känns nästan som en affärskvinne-dräkt, fast lite coolare eftersom det är denim. Denim är ju alltid den cooles alternativ, inte sant? ;) 






Kommentarer
Postat av: Carro

Vad söt den var. :-)

2009-05-27 @ 08:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0