äktenskapliga kompromisser....

Äktenskap är fyllt av kompromisser. Ett exempel på en sådan kompromiss kan gälla vad man käkar om man är ute på en tur och inte varit så duktig att man packat matsäck. Borde faktiskt packa matsäck oftare när vi är ute och åker, men på något sätt glöms det ofta bort på grund av allt annat som skall kommas ihåg.

Snabbmat är ju egentligen inget att hänga i julgran, men ibland på sitt äckelsätt kan det vara riktigt smaskens. På västkustsidan av Sverige brukar det bli en "Hel special med räcksallad", men på den andra sidan verkar det inte finnas lika många ställen som kan göra en "Hel special" att vara stolt över (Absolut bästa stället för en sådan finns på korvkiosken utmed E20 precis norr om Allingsås.) därför får ofta numer korvmojjen falla till föga för hamburgerhaket.

Men......Jag avskyr Macdonalds, Burger King med egentligen fastän inte lika mycket. Därför propagerar jag alltid för Max, det är ju iallafall svenskt och enligt min mening godare än båda ovanstående. Något som min make förnekar å det skarpaste varje gång vi börjar bli hungriga på vägen och letar efter ett ställe och stanna på. En räddare i nöden blir ju då de ställen som blivit välsignade med både Max och MacDonalds nära varandra, såsom södra infarten till Nyköping där vi stannade igår. Även om man kan undra hur det kan bära sig att ligga sin konkurent är det ju bra för oss för då kan maken få sin amerikanska-kapitalist-hamburgare (Något som inte uppskattas när jag påpekar det men man måste ju få retas.) och jag kan få min härliga svenska helylle-dito.


(Egentligen borde vi bojkotta alla de där kedjorna, om man kommer ihåg Uppdrag granskning för några år sedan då de tog upp hur de uttnyttjade papperslösa som städade svart under extremt dåliga förhållanden och dåliga löner. Men ibland har hungern ingen lag. Usch vad hemskt egentligen. Dålig moral kan inte bra för matsmältningen, men samtidigt kan man ju inte bojkotta allt här i världen och vi har ju redan några bra bojkottningar igång....Det får räcka med det tills vidare...)

Kommentarer
Postat av: Betty Lou

jag äter frasses när jag är hemma i pajala, max här nere. burger king är ganska äckligt och vill minnas att mcdonalds är värre. alltså fattar inte hur folk kan äta där. när man ser stora reklamaffischer för nån burgare så ser man typ sockerkristallerna, usch usch. kanske därför folk äter där, sockerberoende...

2009-05-14 @ 19:34:33
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: olivia

Åh, frasses har jag aldrig hört talas om. kanske bara finns däruppe?

Nej, visst är mcdonalds vidrigt...man vill inte tänka på vad de maler ned i de där burgarna alltså...Det värsta är när man ser barnfamiljer som låter sina små små barn få i sig alla de där tillsatserna och tomma kolhydraterna....

2009-05-14 @ 20:04:42
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Betty Lou

klart ungarna gillar det också, sockrigt!



Frasses grundades i Gällivare, precis som Max. Frasses finns numera söder över också, kring Nyköping och tror dte finns i Göteborg också. Men tror det är som alla ställen, kvalitén varierar, i Pajala är det gott, ibland jättegott om rätt person gör :D

2009-05-14 @ 21:23:08
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: Betty Lou

Eller båda grundades nog i Luleå kom jag på. Frasses var först med skrovmålet, Max först med orginaldippen :D alltså jag fattar inte hur sån här onödig hamburger-kunskap fastnar i mitt huvud...

2009-05-14 @ 21:27:33
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: olivia

haha, det är ju den onödigaste kunskapen som är den bästa om inte annat så är det den roligaste....



Låter ju som om jag måste ta och leta reda på ett sånt där Frasses-hak då. Nyköping åker man ju förbi ibland...det är ju nästan nästgårds ;);)

2009-05-14 @ 21:49:19
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0