Härligheten av en symaskin...

Jag älskar verkligen att sy, det är så härligt att sitta framför maskinen och ha bra musik i lurarna och bara gå in i att skapa ett plagg eller vad det nu är man pysslar med. Idag var det rosa bomullstrikå och Doris Day för hela slanten. Tyckte att Doris Day känns anmärkningsvärt rosa. Det blev en tråkåtopp i enkel modell med långa ärmar i en härlig bubbelgumsrosa färg som får mig att tänka på tulpaner.

Mitt drömprojekt är att sy en tweeddräkt, för jag har alltid velat ha en tweeddräkt. I den skulle jag resa "in style" med fina resväskor, kanske på orientexpressen eller så skulle jag åka till Skottland för dricka whiskey på mysiga pubar och vandra över dimmiga ljunghedar.


(Den här bilden kommer från framsidan av tidningen Charme från 1923)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0