en liten feelgood-rulle....

Denna veckas filmskörd som damp ned i brevlådan innehåll en liten lättsmält goding som visade sig liva upp det snöslaskiga mörker som inte tycks vilja ge med sig. Jag är sjukt trött på snö nu och längtar efter vår så det nästan är smärtsamt. När man känner sig sådär trött och nere i skorna finns det inget bättre än en rolig film och en skål glass.

Run fatboy run handlar om småtjocke Dennis (Simon Pegg) som fem år tidigare lämnade sin tjej vid altaret, gravid. Nu vill han ha tillbaka henne för han har sentomsider insett att hon är den rätta för honom. Men hon är givetvis inte riktigt med på noterna, desutom har hon en "seriös" pojkvän (Hank Azaria) som till skillnad från Dennis har ett seriöst jobb och springer marathon. För att visa tjejen att han med kan vara seriös så bestämmer sig Dennis för att ställa upp i ett marathon och han har tre veckor på sig att förbereda sig. Aj aj, är nog det man kan säga om det beslutet, för det blir smärtsamt för Dennis innan filmen är slut, så mycket kan man nog säga utan att avslöja alltför mycket...

Filmen bjöd på många skratt, ett riktigt bra soudtrack och mysig brittisk londonmijö. Dylan Moran (han är ju med i Black books bland annat om jag inte missminner mig) som spelar Dennis polare Gordon var givetvis mycket rolig, men så är ju han en rolig snubbe också. Skulle väl kunna säga att han var den som lyfte filmen som även om den var rolig och mysig kanske kan betraktas som en rätt lättviktig historia. Inget illa i det för ibland när humöret är på det viset kan det vara det bästa någonsin. Nästan så jag fortfarande så här en dag efter att ha sett den skrattar högt åt en del scener som Moran var med i....













   

Kommentarer
Postat av: betty lou

åh den är jätterolig!



så är det ju David Schwimmer som regisserat, ross i vänner du vet.

2009-03-13 @ 13:22:53
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej gums! Allt bra med dig? Känner du för att komma upp o se Svansjön nästa vecka på Konserthuset? Tänkte höra med Ann-Sofie oxå. Vore mys med en tjejkväll!

http://www.konserthuset.se/Default.aspx?leftpanedate=2009-03-01&PageId=16&Sida=Konsertkalender&calendardate=2009-03-22&ConcertId=41229&Konsert=Olsson%26Jacobsen+AB%2fPolhammargruppen+%26+Co%2fKonsert

2009-03-13 @ 19:15:10
Postat av: olivia

betty lou

ja, jag blev väldigt glatt överaskad. den var mysig. Trodde inte att den skulle kännas så brittisk som den gjorde med tanke på att Scwimmer hade gjort den.





2009-03-14 @ 11:37:43
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Olivia

tja carro (du glömde skriva det men jag vet ju att det är du ;) )



vet inte riktigt om jag har råd med svansjön den här månaden. Skraalt i kassan. Men jag hade funderingar på att fråga om vi inte skulle gå på den svansjön som kungliga operan ger. också en klassisk uppsättning men till live-musik istället. Tror premiären är i maj om den inte redan varit. Vad tycker du?? Jag ringer dig snart så får vi prata mer..

kraam!

2009-03-14 @ 11:42:05
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Carro

Visst är det jag ;-)

Ja, kanske inte vore så dumt. Denna föreställning är ju inte med livemusik dock med bolchoibaletten (stavning?). Mamma tipsade om att det var en fantastisk föreställning (de gick i Nkpng förra veckan). Men vi pratar mer i telen! Saknar dig o vill gärna umgås snart! :-D

Puss

2009-03-14 @ 11:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0