Läppglans....

Jag budade hem ett läppglans från Jane Iredale på tradera i förra veckan, en ren chansning som gick hem. Det var både bra och skönt på läpparna och fint i färgen. En härlig mörk rosa (färgen hette Sugarplum) utan det minsta glitter. Whoho, jag hatar överanvändning av glitter. Nu är ju jag ingen läppglans-tjej egentligen, läppstifts-brutta är nog mer korrekt. Men det här var riktigt trevligt ändå. Skönt med något lättare till sommar-makeupen. Den enda nackdelen var lukten, bland annat ingefära och mint för extra "svullna" läppar, inte något som funkade som tur var och doften försvann efter några minuter så man slapp känna den, för den var rätt skarp. 

Det bästa var priset, 22 kr inklusive frakt, det tyckte jag det var värt. Jag har ibland varit lite tveksam till att buda hem smink (och annat med för den delen) eftersom det måste finnas en hel del som inte införsaffats av säljarna  på ärliga vägar, vilket man inte borde stötta under några omständigheter. Men med lite gott omdöme är det ju hyfast lätt att urskilja agnarna från vetet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0