drottningdrink....

I söndags när vi kom hem spelade vi kubb och drack drottningdrink, jag förlorade tyvärr för maken var ofattbart bra, vanligtvis brukar det vara jag som regerar i kubb. Men det gör ju inget, för det är roligt vilket som speciellt när man kan ta sig en sipp på sin drottningdrink under tiden motparten kastar sina pinnar. Drottningdrink är favoriten på sommaren. Man kan ju kalla det vinbål också, men drottningdrink låter fräsigare tycker jag.

Den består av:
en del rosévin
en del fruktsoda
frysta blåbär och hallon

Det är blåbären och hallonen som ger drinken sitt namn, men om man vill "think outside the box" för en stund så kan man faktiskt lägga ner andra frukter eller bär i drinken. Vi råkade ha lite frysta jordgubbar igår, så det slank ned några sådana med, melon är rätt trevligt om man har det hemma. Det enda jag tror jag skulle avhålla mig till i bärväg är rönnbär, men det kanske bara är jag?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0