Röda skor, de bästa skorna, träskor....

De bästa skorna som finns när det är sommar är enligt mitt tycke också de finaste, träskor..Nu är ju givetvis sådana här träskor, röda med kurbitsblommor lite mer "fancy" än vanliga svarta och kanske därför de blir de bästa skorna. Jag köpte dem när mor och jag var på vävmässan i Leksand i höstas och jag har använt dem stadigt sedan dess. Man får dock se upp när det är snö, för då kan det uppstå en viss halkrisk om snön fastnar under sulorna.

De är sköna, enkla att stoppa fötterna i när hunden ska ut, bra till att spela krocket i, funkar både i kallt och varmt väder. Men framförallt man blir så jäkla glad av att titta ner på fötterna och se sina röda träskor att bara det gör dem till de bästa skorna någonsin...




Jag tycker faktiskt att de är snyggare än de "superfancy-iga" träskorna som dalkullan Åsa Westlund designat, inte för att de inte är snygga, men orginalen känns lite mer hmmm....mysiga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0