Jordgubbstider....

Jag älskar jordgubbar och favoritsättet att äta dem är tillsammans med en riktigt god balsamvinäger. Det blir en så härlig kombination att munnen fullkomligt förlorar sig i de somriga smakerna. Vilken balsamvinäger som helst går nog bra, bara det är en bra kvalité. Jag föredrar nog en crema di balsamico, just för att den är lite rikare i smaken och så stannar den ju kvar på jordgubben eftersom den är tjock i konstistensen.




(Här åt jag jordgubbarna med melon, det funkar också till balsamvinäger, men inte alls på samma sätt som jordgubbarna gör)

Kommentarer
Postat av: Nadja

Själv föredrar jag den barnsliga varianten med lite siktat florsocker och ovispad/lättvispad grädde!



Men jag har ätit med balsamico och basilika!

2009-07-03 @ 12:20:19
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: olivia

Jordgubbar med grädde är ju faktiskt en klassiker, det kan man inte förneka...Jäkligt gott det med..



Själv har jag i dagarna blivit väldigt sugen på en riktigt klassisk jordgubbstårta. Får nog göra mig en snart tror jag, för har man väl kommit på tanken är den svår att skaka av sig..

2009-07-05 @ 13:02:07
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0