dryga dagar...

Tog mig en lite bloggpaus, är nämligen mitt uppe i en flytt... 

Ja tro det eller ej, makarna "flytta-hela-tiden" flyttar igen. Vi kom för några månader fram till att vi inte alls trivs i vårt hus, så vi satte ut det till försäljning och voliá. Nu är det sålt vi flyttar idag! Ska bli väldigt skönt faktiskt. Nu är det inte så att det är fel på huset egentligen, det var mest läget, Östergötland, den långa grusvägen, att det är långt till släkt och vänner som gjorde det. Kunde man bara flytta huset till, ja, Västergötlands-trakten så skulle det vara tipptopp..Men det går ju inte, så vi sålde istället. Har inte velat skriva något om det föränn papprena var klara och så, man vill ju inte jinxa något. Men nu har ett jättetrevligt ungt par köpt vårt hus och de är överförtjusta, de kommer passa så mycket bättre här än vi gjorde. Det känns härligt!

Så vart ska vi ta vägen då? Jo, minsann, vi ska flytta till min mormors hus, i Värmland. Det ska bli jätteskönt att ladda batterierna där lite och komma på vart vi ska ta vägen egentligen, komma igång med jobbet och livet och allt. Det är ett riktigt fint hus och det ska bli lite roligt att bo där ett tag och minnas gamla tider. Det var min mormors pappa som byggde det under början av 1900-talet så det är lite mysigt att tänka på att jag är fjärde generationen som bor i huset nu. 

Bah, det är bara det där med flytten. För att ha flyttat i snitt vartannat år ända sedan jag lämnade föräldrahemmet har jag samlat på mig fruktansvärt mycket grejer. Man kunde ju tro att människor som flyttar ofta lär sig att ha lite materia. Men nej nej...Så smidig är man inte minsann...

När flytten är färdig ska jag sätta mig ner, läsa boken "Rensa i röran-med Feng Shui" och börja rensa.....

Men det är en annan dag, idag ska det bäras...

Kommentarer
Postat av: Nadja

Vad bra att det känns bra att flytta!

Men kanske du skulle läsa boken när du börjar packa så kanske flyttlasset minskar lite ;P

2009-07-16 @ 19:38:47
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: olivia

haha, mjo. det borde jag nog gjort...tur att jag har starka armar och inte har fått ryggskott. Det är så typiskt att få det annars när man ska till och flytta.



Lite roligt att husera i mormors gamla hus är det i vilket fall som helst. Det enda är att det tar väldigt lång tid att komma iordning eftersom det finns så mkt intressant att titta på som varit mormors eller gammelmormors...Men sånt är ju kul så det är ju dumt att klaga......

2009-07-17 @ 22:12:42
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0