blixtar och dunder...

Har varit rätt seg på att skriva inlägg nu i några dagar, jag skyller på vädret och omständigheter. Det har åskat i flera dagar i sträck och det är först nu som det verkar ha lättat. I fredags var det nästan värst, då slog blixten ner väldigt nära huset. Hann knappt räkna till ett från det att blixten syntes till att åskan dånade så det skallrade i rutorna. Sen luktade det bränt och vi hann bli lite rädda faktiskt. Med vi menar jag hunden och jag, ingen av oss gillar åska och blixtar vidare mycket, maken var modigare än vi och som den stora karlen han är försökte övertyga oss hariga kvinnor om att det förmodligen inte händer något. Funderar faktiskt på att skaffa lite lugnande till kommande åskoväder, för det är ju inte roligt att vara dödsförskräckt flera timmar i sträck, utröttande är vad det är. Nu menar jag givetvis lugnande till hunden även om jag själv inte skulle tacka nej heller. Men jag får helt enkelt visa lite mer "stiff-upper-lip" än vad grand danoisen gör. Hon har ingen "siff-upper-lip" över huvudtaget.

Men med så stora naturkrafter kan man ju faktiskt inte veta. Dessutom har vi faktiskt en bekant till familjen dött av blixnedslag, så det händer ju visst läskiga saker när man minst anar det. 

Idag ska jag ta tag i mitt syande, den där körsbärskjolen bland annat. Har varit väldigt dålig på att vara kreativ nu i flera dagar och det börjar kännas lite jobbigt. Så bästa saken är bara att börja "göra" istället för "planera". Har flera olika projekt på G. just nu och som vanligt när man gör flera saker samtidigt brukar det bli så att inget blir gjort istället. Fy på sig. 

Nej, det är bara att leta reda på någon bra musik att fylla syrummet med och komma igång! 


Tjohoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0