Istället för semla....

Idad är det ju fetisdagen och jag har ett extremt semlesug. Men det blir ingen semla för mig inte den här veckan iallafall, för min assistent är fortfarande i en flyttkartong och köket är minst sagt inte bakvänligt än så länge. Eftersom det är för långt att åka till Steinbrenner & Nyberg på järntorget i Göteborg och köpa en semla så avstår jag helt. Anser att köpesemlor som inte kommer därifrån inte är värda att köpas. Styvnackat, inte sant! Får väl se hur länge semlebehovet håller i sig om jag faller för frestelsen och bakar ändå, trots det omöjliga köket som vi ännu inte börjat renovera.

Istället för semla fick jag mig en rackarns trevlig promenad med maken i förmiddags och verkligen njöt av vad vacker naturen är här i obyggden där vi bor....Idag var det särdeles fint väder, solen sken, himlen var blå och det var inte så värst kallt.

Så här ser det ut där vi brukar gå vår morgonpromenad med hunden. Skogen är alldeles tyst och ibland ser man hjortar eller rådjur men alltsom oftast är det endast de åstkilliga spåren efter dom som säger att de finns där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0