VARNING!

Ville bara utfärda en liten varning. Om man skulle få lust att göra sin egen Cold Cream efter det här receptet så kan det vara bra att veta att Cold Cream + handfat= stopp_i_handfatet_galore. :) Maken stod och svor här förut över det rediga stoppet i handfaten, hällde i propplösare (i flera omgångar) och undrade vad tusan det var som hade hänt. Jag harklade mig lite och sa att det kanske beror på min nya make up remover -SOM JAG GJORT SJÄLV! Men med tanke på hur fett det är kanske det inte är så konstigt. Nu ska jag prova att torka bort Cold Creamen med bomullsrondell istället för en fuktad handduk som jag sköljer av i varmt vatten och således dränker in avloppet i fett.

Annars är det väl bara att ge sig ut på ansiktsrengörings-jakt igen. Eller komma på ett annat recept på rengöring som är mer som en rengöringslotion med lite, lite tvålämne i som rengör. Det som gör att jag inte grämer mig över den här "Cold Cream i handfatet-incidenten" är att jag upptäckte att den är riktigt trevlig att smörja händer och fötter med. Det enda som kan tänkas fattas den att den endast är fet och inte fuktgivande. Men det åtgärdar man ju rätt lätt genom att tillsätta lite fuktgivare, som exempelvis glycerin eller karbamid. Tror jag nästa gång ska ta lite Aloe vera också och kanske lite ringbloms-extrakt. Vips så har man sig en superkräm! Det är alltid skönt när man kan använda något till fler saker än en, det känns ekonomiskt. Ungefär som att koka buljong på kyklingskrovet som blev kvar efter kycklingen vi åt igår till middag. Man ska ta till vara på alla resurser som finns.....Word!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0