Klappar....

Årets klappar var väldigt väldigt fina och jag är mycket glad över att ha en släktingar som precis vet vad jag önskar mig. Vilket i och för sig, om man ska vara krass, kanske kan förklaras av rediga önskelistor från min sida.

Men vad sägs om den här handväskan från käre maken?

 

Eller det röda läppstiftet med matchande lack från mor. De funkade ypperligt med Clarins-ögonskuggan i pastelliga färger jag fick från maken.. Tjusigt!

 

 

50-tals rött och alldeles perfekt. Jag har ju tidigare tyckt att Mavala-lackens hållbarhet är helt okej och egentligen är det väl det. För det priset. Men hållbarheten på Lancomes nagelack, jisses, man får verkligen vad man betalar för. Lite synd att det uppdagades kanske. Att det är skillnad på dyrt och billigt alltså. För det var det. Jag målade naglarna på julafton och de håller fortfarande sånär som på en liten, liten sliten kant längst ut som knappt syns. Inget flagande här inte!

 

Man kanske skulle överväga lyxnagelack i framtiden? Men bara ha en färg i taget och rött är ju ändå favoritfärgen vad gäller nagellack...Mjo, det får tänkas på. För snyggt var det, Lancomes nagelack nr 103. Och läppstiftet då, tjusigt det med. Krämigt, hållbart och skönt på läpparna. L'Absolut Rouge nr 150.

 

 

 

Nu syns det kanske inte så tydligt på den här bilden, men jag tycker läppstiftet gick väldigt bra ihop med mina röda bågar....

Nu slutade inte klappkavalkaden där. Från mamma fick jag även ett väldigt tjusigt strasshårspänne. Sygrejer som var väldigt välkommna, tyger och lite smått och gott. Systern hade hittat ett fint  hårband, rött med vita prickar, en sminkborste och en flaska vin av kungens eget märke.....Med kungen menar jag givetvis Elvis och inte någon annan..... :)

När det har lackat mot jul är det svårt att hålla emot och mostå de materialistiska dragen som trots allt finns därinne även om jag försöker motarbeta dem..... Men det är ju trots allt jul och man kan ju glädjas åt att precis alla julklappar var väldigt passande, välbehövliga och kommer komma till användning. Det är ju alltid något...

 


Kommentarer
Postat av: Nadja

Vilka underbara klappar!!!



Älskar kroko väskan!

Och lacome! Älskar deras läppstift!!! Ibland är jag snål när jag köper läppstift (för att jag vill prova något nytt, men det är verkligen skillnad!)

Kan verkligen tänka mig att det är skilnad på lack också! (även om jag hellst inte ville få reda på det blink)

2010-01-05 @ 20:20:07
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: Olivia

Åh, jag älskar väskan med, den är sååå bra...lagom liten, chic och alldeles alldeles underbar... :D



och lancomes nagelack är verkligen det bästa jag provat, är totalt hooked. sitter som berget, är lättmålat och håller sig snyggt länge..färgen 103 är dessutom perfekt 50-tals rött.. :)påminner lite om mavalas "london" men är bättre givetvis blink

2010-01-07 @ 21:47:58
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0