Juletider...

Idag har maken och jag firat fjärde advent så det heter duga...Eftersom vi är i mitt föräldrahem över jul tänkte vi att det vore lite trevligt med julfirande på tu man hand också. Så vi gjorde en Jansson, lite köttbullar och rödbetssallad. Maken festade även på matjessill, från vilket jag gärna avstår. Sill... *brrr*...Så tände vi brasan i vardagsrummet och pyntade julgranen. Julgranen blev hemlevererad av en snäll farbror som maken träffade på konsum igår då han skulle fråga var man får tag på granar i den här trakten. Inte nog med att det serverades gratis julbord så var tanterna och farbröderna på konsum väldigt rara, en av den erbjöd sig komma hem till oss med en gran, 140 kronor och hemleverans, det tyckte jag var ett väldigt bra pris.

Efter den goda maten var det julmys för hela slanten. Fryntliga av julsnapsen satt vi sedan och tittade lite på "Sällskapsresan" och drack Irish coffe och åt hemmagjorda nougatpraliner. Det var rackarns trevligt...

Ikväll är det arbete på kammaren som gäller. Eftersom de flesta av klapparna jag ger bort i år kommer vara egentillverkade kommer flitens lampa få lysa till sent i kväll och kommande kvällar också misstänker jag. Vart tar tiden vägen egentligen. Som varje år frågar man sig -Hur ska jag hinna med? Men det går nog, det brukar ju gå.....

När man sitter och knåpar ihop saker är det viktigt med bra ackompanjemang.... Ikväll är det Artie Shaw som gäller.....




 

 


Kommentarer
Postat av: Nadja

Vad mysigt med fjärdeadventsmys!

Irishcoffe är jag ett stort fan av (samt sill med nubbe hehe)



Appro på "flitens lampa"...

Jag sa till mina arbetskamrater när jag slutade och de skulle jobba över "Nu har flitens lampa slocknat för idag!" när jag plockade ihop mina saker, killarna tittade på mig med stora ögon "Vad menar du? Är du en sliten slampa?" ;D

2009-12-22 @ 17:42:54
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: Olivia

haha! en sliten slampa..



Portvin och fruktkaka är en annan av mina julfavoriter, det känns så härligt brittiskt att festa på det....

2009-12-26 @ 11:16:11
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0