Everyday minerals.....

Idag fick jag paket med posten igen! Det har varit en väldigt bra start på veckan, paketmässigt alltså...Det var de efterlängtade proverna från Everydayminerals som damp ned i lådan. Tyvärr fick jag betala tull, men vad tusan, det är ju ändå rätt bra priser så det är ju dumt att klaga....

Everyday minerals har ju hyllats av många och det känns som det är på tiden att prova och provat det har jag verkligen. På ena ansiktshalvan testade jag Intensive Base- Light neutral, den kändes bra men jag tror nog att den är lite för täckande för min smak. På andra sidan tog jag Original Glo-Sunkissed fair. På pannan blev det några svep med Semi Matte Base-Fairly light neutral. Nu låter ju det där som om en salig blandning. Men jag måste tillstå att jag inte ser så någon jättestor skillnad. I alla fall inte på färgerna. Intensive-sidan känns lite mer "spacklad" och jag tror nog inte Intensive kommer bli någon favorit-formula. Men vi får se. Ska inte döma än, med tanke på att jag dels använde samma borste med alla formulas samt redan hade lite make-up på mig....

Förutom en massa prover köpte jag deras Long Handled Kabuki och Oval Concealer Brush. Borstarna var faktiskt förvånansvärt bra, speciel kabukin, med tanke på det låga priset....Kommer verkligen köpa fler borstar därifrån, behöver bland annat en ny rouge-borste och den vinklade ögonbrynsborste verkar intressant. Förutom foundation köpte jag även prover på rouge, ögonskugga och en highlighter....Så har de ju även den där bra funktionen att för varje köp får man ett set prover gratis, så jag slog till på ett set med olika finishing powders, som jag antar fixerar make upen och motverkar glans. Har egentligen ingen uppfattning om vad det är riktigt än, men det ska i vilket fall som helst bli roligt att prova allt detta de närmaste dagarna.

Som om inte allt detta vore nog så skickade de även med en "freebee", ett rouge i fullstorlek i en fin mörkrosa med lite brun underton. Tyvärr med glitter i, men det var ju ändå gratis. Det får bli ett sommarrouge helt enkelt, någon dag känner man sig säkert crazy nog att ta på sig glittrigt rouge. (Dessutom syntes inte glittret så farligt mycket när det väl kom på.)






*Long Handled Kabuki
*Oval Concealer Brush
*Semi Matte Base- Beige neutral
*Semi Matte Base- Fairly light neutral
*Original Glo- Sunkissed fair
*Intensive Base- Light neutral
*Concealer- Multi-tasking
*Lucent Powder- Pearl beige
*Blush- All Smiles
*Eye Shadow- Good china

*Kaolin Powder-Sunlight
*Natural Reflections-Light
*Finishing Dust-Finishing powder

*Blush- Memphis rose

Nu känns det där listan jättelång, men jag tycker man fick väldigt mycket för en hyfsat oansenlig summa, glömde dessutom gratis proverna i paketet först så på bilden är det mindre burkar än i verkligheten. Hurra för att beställa smink på nätet. Tänk att man kan få paket från andra sidan världen bara sådär med några knapptryck. Undrar just hur det ser ut i Austin, Texas. Förmodligen varmare än här......

Kommentarer
Postat av: Betty Lou

älskar den där kabukin, så mjuk! funderar på att köpa en till borste, verkligen bra kvalité. Jag måste även beställa en foundation i full storlek, tror det blir en farily light. Har dock en påse med massa andra nyanser som jag inte riktigt provat ordentlige än :D

2009-12-15 @ 17:20:02
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: Olivia

Ja, den var verkligen den mjukaste jag provat. stor skillnad från t.ex IDs som känns som sandpapper i ansiktet. Ska prova de olika nyanserna och se hur de funkar så kanske det blir en stor sen i framtiden...Men det finns ju massor med nyanser, nästan för mkt att välja mellan...Verkligen en sida som väcker köplusten :D

2009-12-15 @ 19:35:14
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0