Plocka, fixa och dona....

Idag har varit en sån där härligt underbar dag så allt går bra och man känner sig som stålmannen. Äntligen känns det som om saker och ting börjar hända, jag är inte längre trött utan sprudlande av idéer. Några av dem är riktigt bra, så bra att det känns som om man kommit hem efter en lång resa. Nu ska jag inte gå in på det mer utan jag sparar det tills jag finslipat dem lite...Alla idéer, även de mest geniala, kräver ju lite finslipning.

Förutom att komma på bra idéer har jag gjort en massa bra saker också. Till exempel lagade jag en fantastiskt god köttsoppa, jag har aldrig gjort köttsoppa förut, vilket i sig är lite knasigt för det är ju faktiskt en klassiker när man tänker efter. Till efterätt gjorde jag en mycket god risgrynspudding, den lokala affären hade tyvärr inte bittermandel så det fick gå med vanlig. Men det var gott det också. Så serverade jag den med min nygjorda körsbärssylt vilket var mycket, mycket gott. Det känns så gammaldags med soppa och efterätt på något sätt. Synd nästan att det inte är torsdag för då hade det verkligen varit perfekt.

Jag städade bland mina knappar, vilket har behövts göras länge, för syrummet är hemskt stökigt, liksom resten av huset som ännu inte hämtat sig från "den stora inflytten". Nu sitter de mesta knapparna och väntar i genomskinliga burkar, väntar på att användas och ser ut som godis under tiden.

Jag hittade en jättefin handgjord virkad väska med bambu-handtag i källaren när jag rotade efter annat. Maken sa "-Släng", och jag svarade "-Är du inte klok?!". Det är trevligt när man plockar, städar och donar och sedan snubblar över någon gammal fin sak. Till väskan ska jag sy en kjol i oblekt linne som jag fått av mor. Det kommer bli fint till vår kommande stockholmsresa i början av september. Ljust och med lite mindre färg än vad jag brukar ha på mig ska jag vara sober i höst. Iallafall ett tag. Sedan tar jag nog och färgar linnekjolen i någon rolig färg, kanske röd.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0