Kräm de la kräm....

Jag har ett tag nu funderat över det här med kräm. För ansiktet det vill säga. Har inte riktigt varit lika nöjd med min Dermalogica som tidigare. En lite obekväm känsla som för ett tag sedan blev lite mer obekväm, i form av röda torra fläckar liknande eksem i mild variant. Jag har alltid varit lite känslig och det har hänt ofta att jag inte tålt vissa ansiktsprodukter, trodde jag tålde Dermalogica men det kanske inte är så längre. Jag vet inte. Med anledning av detta har jag iallafall sett mig om efter en ersättare och fastnade för Weleda. Det känns ju som ett bra märke, skonsamt och utan en massa knasigheter. Knasigheterna vill man ju slippa.

Jag fastnade för Mandel-serien från Weleda eftersom jag har känslig hy, stod i valet och kvalet över den och Wild rose serien, men den är ju för mogen hy och det har jag ju faktiskt inte än. Dessutom fanns den inte hemma när jag var i hälsokosten så valet blev lätt avgjort. Jag valde den lite lättare krämen i Mandel-serien, det är ju ändå sommar och jag har inte så värst torr hy. Nu har jag ju bara använt den två gånger men hitills är jag nöjd. Den är dryg och luktar nästan inget, känns lugnande på huden och har en trevlig konsistens. Den enda nackdelen är det det känns lite kladdigt i ansiktet ett tag innan den går in. Men det är inte något att hänga upp sig på. Nu återstår bara att se vad ansiktet tycker efter någon månad eller så.




Med tanke på vad få ingredienser det är i krämen så känns det rätt betryggande ur allergi och känslighetssynpunkt. För vad sägs om: Vatten, mandelolja, fettsyreglycerid, alkohol, plommonkärnolja, xanthan, mjölksyra. Inte mycket att bli rädd för där inte, inte som när man läser andra innehållsförteckningar. Mjodå, jag har en bra känsla av det här. Att skala av och gå tillbaka till så naturliga produkter så möjligt, det tror jag är nyttigt.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Ah! Hade nästan glömt bort weleda i mitt urtekrambrukande...

Tack för tipset!

2009-08-24 @ 21:51:21
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: Olivia

ÅH, ja är faktiskt väldigt nöjd hitills. Nu är det kanske lite svårt att veta hur huden reagerar på den här korta tiden. Men första intrycket är väldigt bra iallafall....Ska nog vad det lider prova fler av deras grejer....Väldigt sugen på Rosbadskumoljangrejset och bodylotionen i rosdoft. Har provat dushkrämen i rosserien och den luktade perfekt rosigt och var väldigt härligt krämig...Älskar rosdoft när den är bra och inte luktar rengjöringsmedel, så romantiskt och kvinnligt.

2009-08-25 @ 17:37:11
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0