Tatueringsmässa!

Idag är det en strålande fint väder och allt visar på att det kommer bli en härlig söndag. Idag ska vi åka till Svenska tatueringsmässan i Norrköping. Hade egentligen tänkt åka igår, men så glömde vi totalt bort det och kom på det först när det var för sent. Men ingen skada skedd, det var ju en dag imorgon också. Jag är väldigt sugen på att göra den där armtatueringen jag klurat ut, men eftersom det brister i finansieringen får det vänta ett slag till. Bah! Det är så trist att vänta på saker, som ett barn vill jag ha allt roligt med en gång. Men men, allt har sin tid som de brukar säga och jag antar att man måste hålla med. Men jag kan ju erkänna att tålamod inte är en stark dygd även om jag skulle önska det. Det är bra att vi haft ett hyfsat späckat helgschema för annars hade jag otåligt gått och väntat in vardagen och i förlängningen, postbilen. Beställde böcker i veckan som verkligen är efterlängtade, dels var det en bok om mönsterkonstruktion som skall bli intressant att läsa men framförallt var det några härligt saftigt, cheeziga romaner som jag inte kunde motstå..

Vad sägs om den här handlingen: En arrogant greve som är överhuvud för sin släkt måste ta hand om arvsföljden på ett spektakulärt sätt då hans homosexuelle kusin lider av syfylis i slutstadiet. Hur gör han då? Jo, han betalar en bordell för att få tag på en oskuldsfull flicka av "bra familj" som är i ett sådant läge att hon inte kan säga nej till hans erbjudande. Att gifta sig med kusinen men bli älskarinna till honom själv och därmed kunna få en arvinge som iallafall är avlad inom släkten. Jag gissar att greven med kontrollbehov kommer upptäcka att flickan han skaffat kommer lära honom ett och annat, förhoppningsvis lite hyfs och att inte spela med andra människors känslor på det sätt han gör...Sen blir de givetvis kära i slutändan, det är ju en garanti med den här typen av litteratur...Gött mos, med en sådan handling kan det ju inte gå fel.

Kan ju tillstå att handlingarna i de två andra böckerna jag frestades att beställa är minst lika rafflande och att det verkar som Adlibris lager på pockets i den här genren verkar vara nästan outsinligt. Det bådar inte gott för den där armtatueringen, för hur ska en stackare kunna spara pengar när det är så frestande att bara klicka hem lite "god" dålig lektyr att läsa innan läggdags. Snacka om omöljigt uppdrag!

Kommentarer
Postat av: Carro

Ni kan åka in till mina föräldrar på vägen hem - de bor jättenära Borgen! :-D

Ha en skön dag gumsan!

KRAM

2009-04-26 @ 13:46:26
Postat av: Olivia

Aha, är det där de bor....hade inte varit i de trakterna innan.

Tack detsamma raring!



Kram!

2009-04-26 @ 16:45:14
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0