dagens outfit...(ojojoj, nu har man börjat med sånt också....)

Som de brukar skriva i bloggar om mode och sånt, inte riktigt min stil kanske att ha en "dagens outfit" men nu blev det ju så att de tre senaste grejerna jag sytt blev en "outfit" som jag dessutom ska ha på mig idag. Eller snarare ikväll, för jag har blivit inbjuden på "tupperware-party" av en granntant. Mjo, "tupperware-party" minsann. Har aldrig varit på liknande och det ska faktiskt bli lite spännande, som tur är har tanten flera gånger sagt att det inte finns något köptvång och det är ju bra, för jag vill egentligen inte ha några plastbyttor.

T-shirten sydde jag i en tunn bomull/lycra blandning, det blev ett litet pusslande för att få mönstret att se bra ut och stämma någorlunda överens och jag tycker jag lyckades. Fick en snutt helvitt över från ena kanten som om jag snålar lite kan räcka till en till topp. Den här gången provade jag att sy muddarna så smala så möjligt och det funkade också bra, men smalare än sådär går det inte att göra dem tror jag får då skulle nog inte sömmarna se bra ut.



Den cerisa tröj/jackan sydde jag i ett gammalt verlourtyg som jag hittat hos mormor för många år sedan men inte kommit mig för att göra någonting av. Jag använde mig av samma mönster som till topparna jag syr men lade på lite så den blev större. Det blev lite klurande och jag gjorde några fel som jag med lite trixande löste hyfsat tillfredställande. Men nästa gång jag syr liknande ska jag först göra om mönstret helt innan så man slipper trixet. Velouren var kanske inte heller det lättaste materialet men för att vara första gången så tycker jag resultatet blev bra. Gillar det cerisa tillsammans med det svarta, färgerna står ut ännu mer i verkligheten än på bild. Det är "änna" så man blir lite vårpigg av att se det.









Kommentarer
Postat av: Annette

Oj oj oj vad snyggt! Du skall inte starta skrädderi snart ;)? Min favorit var den randiga t-shirten!

Puss & Kram från mig o magen

2009-04-21 @ 14:23:11
Postat av: Carro

Hur gick tupperwarepartyt? :)

Carro

2009-04-22 @ 08:59:50
Postat av: olivia

tja du, det gick väl bra. en massa dyra burkar i plast som jag inte köpte... ;)

2009-04-22 @ 17:12:53
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0